CLEVEREST

13:32 / Diutarakan oleh Mohd Khairul Aizuddin /

1. Sebentar tadi aku menemui seorang pelahar yang beriye nak ke kolej. Hebat bunyinye kan?

2. Pelajar ini malas ke sekolah, tak berminat untuk ke tingkatan 6. Susah sangat, pakai pun uniform sekolah. Tu andaian aku la.

3. tapi, bile apa yang disuruh pun tak nak buat, dah rasa macam bagus. Itu satu masalah la.

4. Kebodohan pertama ko jelas menunjukkan ko mengutamakan sijil lebih dari tingkatan 6. Ye dak? Sijil kan bunyinya lagi prestij.

5. Lepas tu ko nak kerja apa dengan sijil? Pokok pangkalnya belajar la di mana-mana pun, ko tetap sakai macam ni jugak kalo perangai macam ni. Konon nak keluar form 6, cerita macam budak-budak.

6. Persoalannya bukan EDUCATION, tapi ATTITUDE. Berubahlah sekiranya ingin lebih maju.

Belagak. Pegila mampos.

2 pemikiran bernas dari masyarakat:

Comment by Sakti Arjuna on July 27, 2010 at 8:32 PM

hahaha...biarlah..ada orang memang cakap je lebih..kalau lebih2 sangat ko tos je kepala die...

Comment by Joseph on July 28, 2010 at 7:39 AM

hahaha tula pasal.. bukan setakat nak tos, nak jotos summore. hehe

Post a Comment