MEDIC

10:43 / Diutarakan oleh Unknown /

1. Beberapa hari yang lepas aku dijangkiti penyakit gatal yang berbintik di lengan.

2. Semakin lama, penyakit gatal tersebut merebak ke atas. Melihatkan dari itu, tiba masa aku ke klinik untuk mendapatkan rawatan.

3. Setelah diperiksa, aku didapati mengidap alergi atau digigit serangga. Mana2 satu la. Aku pun tak paham mengapa jawapannya begitu. Itu bukan satu masalah.

4. Setelah ubat diambil, aku segera menggunakannya di rumah. Yang menakjubkan aku, dalam masa 3 hari penyakit aku hilang.

5. Lengan aku beransur pulih. Sungguh hebat. Teruja aku..

6. Terima kasih kepada KKM kerana menyediakan ubat yang berkualiti yang pada aku lebih baik dari dulu.

7. Mengapa? Sebab dahulu aku pernah juga dijangkiti seperti ini. Akan tetapi ia mengambil masa berbulan untuk sembuh sebelum aku dibawa ke klinik swasta.

8. Aku bersetuju bahawa Menteri Kesihatan kita telah menjalankan tugas yang sangat baik. Terima Kasih diucapkan.

9. Teruskan menabur bakti kepada Rakyat Malaysia..

3 pemikiran bernas dari masyarakat:

Comment by Sakti Arjuna on July 7, 2010 at 1:33 PM

aku setuju..perkhidmatan hospital bukan seperti dulu lagi..amat jarang aku mencarut disebabkan service yang teruk..syabas...

Comment by Unknown on July 9, 2010 at 12:47 AM

tepat sekali.. harap dijadikan contoh oleh pentadbir yang lain..

Comment by Jalak Lenteng on July 12, 2010 at 2:56 PM

tgk hospital gak kawan2....hospital serdang ni..aku dah maki dah 2 3 org yg bekerja kat kaunter....pesakit bersepah....tp sibuk dok wat cd blue lak kan..aku dtg nk amek mmber aku pun hangin...sampai bleh x bleh locate pesakit ke maner...haram j...tp poliklinik depan umah aku ni gak berguna....biarpun kecik....tp bgus...

Post a Comment