SESAT

12:10 / Diutarakan oleh Mohd Khairul Aizuddin /


1. Memiliki telefon bimbit mahal memang best. Pulak dah beribu ringgit, memang nyata keseronokannya.

2. Akan tetapi jika dilihat tak ramai yang tahu menggunakannya. Pulak jika diletakkan aplikasi yang memberi manfaat pada kita.

3. Pada yang menggunakan Nokia berserta GPS, abaikanlah nokia maps. Walaupun dikata percuma, korang punye kredit tetap kene telan sebab mendapatkan maps menggunakan internet. Padan muka.

4. Gunakanlah Garmin Mobile XT. Mungkin ramai yang tahu. Kalau dah tahu tutup mulut. Jangan berperangai seperti budak-budak.

5. Ini kerana bersepah orang keliling aku yang tidak tahu menahu mengenai mobile GPS. Risiko juga agak rendah, kos juga menjimatkan.

6. Nak ke satu tempat menggunakan panduan GPS pun bukan selalu. Korang bukannya otak udang sehingga nak ke mana-mana pun pakai GPS.

7. Navigasi Garmin lebih terperinci, lebih mudah ke mana-mana, tapi ada juga masa yang die akan jadi bengong, seperti:

- carian satelit yang gila lama. Adatlah pakai handphone.
- jalan belum siap pun die sapu.
- tak semua jalan dalam dia tahu. Contohnya, jalan kampung.
- lagging sikit. Dah bayar murah. Biasalah.
- makan bateri. So belilah mobile charger with IC Protector. Baru RM20 baik punye. Kalau kaya, beli nokia original.

8. Belilah di kedai, RM30-50 lifetime warranty install. Kalau ada kawan baik yang tahu, RM20 ke, belanje makan ke. Terpulang..

9. Pakailah, ternyata ianya seronok. Pandulah dengan cermat, Garmin tidak akan menyelamatkan nyawa anda.

10. Macam aku, dah 2 tahun pakai. Memang sangat berguna apabila diperlukan.

4 pemikiran bernas dari masyarakat:

Comment by Jalak Lenteng on July 12, 2010 at 2:44 PM

aku nk beli...tp tgu ade keta sendiri ar....berguna kot bende tu...

Comment by Joseph on July 13, 2010 at 2:12 PM

tepat sekali.. sungguh berguna beb.. kalo abah ko pakai enset best, suh die install mnde ni.. terhad kepada telefon nokia berGPS sahaja..

Comment by Jalak Lenteng on July 14, 2010 at 3:29 PM

abah aku pakai samsung touch screen..bapak lagi maju dr anak...hahahaha

Comment by Sakti Arjuna on August 4, 2010 at 10:14 PM

aku pon nak gak

Post a Comment