KORN

14:55 / Diutarakan oleh Unknown /

1. Bila lapar, pulak malas memasak, kedai makan yang dituju jika hendak makan megi.

2. Kedai makan masyuk dipilih untuk merasai suasana best di tepian pantai. Pulak tu, nak bersembang pun seronok.

3. Megi diorder, aku nak megi kari. Aku taknak megi sup kononnya 'kreatif' hasil ciptaan masyarakat kedai makan sebagai usha mengalahkan megi. Rasanya memeningkan kepala.

4. Aku nak megi original. Rasa kari original. Cuma tambah lauk. Nak explain pada pelayan tu ada dalam 20 minit. Betul, 20 minit cuma untuk memberitahu TAK NAK SUP KEDAI KAU, AKU NAK PERENCAH PEKET TU.

5. Bila megi itu sampai, aku lihat kuahnya tawar. Masak betul ke megi ni? Ke pakai air panas je?

6. Pelayan dipanggil, kemudian tukang masak datang bertanya selera aku. Aku menjelaskan sekali lagi, TAK NAK SUP BUATAN KAU, AKU NAK PERENCAH DALAM PEKET TU.

7. Kemudian dia membidas mengatakan ia ada di dalam megi. Kacaulah sendiri katanya. Aku cakap dah kacau tapi tak pekat. Katanya ''Nak pekat macam mana? Nak bubuh tepung jagung ke?''

8. Aku ingin membalas dengan kata-kata ''bukanlah, pakai bedak sejuk tok kau pun boleh'' tapi tak kesampaian kerana tokey kedai itu ada untuk meredakan keadaan. Megi baru dihidang. Kali ni aku puas hati.

8. Patutlah ko keje tukang masak kedai makan. Tak sekolah rupanya. BANGANG..

3 pemikiran bernas dari masyarakat:

Comment by Jalak Lenteng on July 14, 2010 at 3:27 PM

haha..sabo joseph..miss communication tu....hahaha

Comment by Unknown on July 15, 2010 at 2:16 PM

tulah pasal.. pulak tu die yg panas... si bodoh..

Comment by Sakti Arjuna on August 4, 2010 at 10:12 PM

kau demand cam sial beb..tapi logik gak..benda senang pon xleh wat..macam bodo kedai tu

Post a Comment