TANGKI

17:46 / Diutarakan oleh Unknown /

1. Tiba masa untuk mengisi minyak.

2. Aku berhenti di salah sebuah stesen minyak terkemuka. Jauh berjalan letih juga rasanya.

3. Setelah mendapatkan amaun minyak yang diisi, segera aku lihat pekerja yang bertugas membuka penutup minyak dan bersedia untuk mengepam minyak.

4. Selepas itu, aku ditegur oleh pekerja itu untuk mematikan enjin sebelum beliau mengisi minyak.

5. Untuk menutup malu cara bodoh, aku meminta RM2 sebagai upah, pekerja itu membalas ini atas dasar keselamatan. Sungguh jujur pekerja ini.

6. Aku mendoakan pekerja ini dimurahkan rezeki, dipermudahkan kerjanya. Diberkati hidupnya. Jujur caranya, memang membuat aku terharu.

7. Aku malu, pada teman, pada semua..

5 pemikiran bernas dari masyarakat:

Comment by Jalak Lenteng on July 12, 2010 at 2:39 PM

ni mesti awek ni...betul x???huhu

Comment by Unknown on July 13, 2010 at 2:11 PM

mak orang beb.. umo pertengahan la.. x cun pn.. tapi hati banyak baik..

Comment by Jalak Lenteng on July 14, 2010 at 3:27 PM

erm...kalau org lamer...x pelik......kalau org muda..aku pelik....

Comment by Unknown on July 15, 2010 at 2:17 PM

tepat sekali.. haha

Comment by Sakti Arjuna on August 4, 2010 at 10:13 PM

bangla..

Post a Comment