SERONOK

00:22 / Diutarakan oleh Mohd Khairul Aizuddin / pemikiran bernas dari masyarakat (6)

1. aku dengar pulak cerita baru pasal ko baru-baru ni. pelik pun ada.

2. dulu latest update yg aku tau ko ponteng semua pemantauan.. apa nak jadi?

3. lepas tu ko terpaksa mengulang sem. haih.. buang duit kerajaan betul ko ni.

4. aku ingat ko dah insaf. tak nak jadi hamba game lagi. tapi tidk agaknya..

5. mungkin game dah sebati dalam hidup ko. nak kata true gamer, ko main cheat gak berjam-jam. apa yang puasnye?

6. sekarang ni ko terpakse extend lagi. aku rase ko sengaje la nak extend lama-lama sebab ko nak main game sampai puas.. ko tak rasa bekerja dan mempunyai hidup seperti orang normal ni ok ke?

7. nak kata budak-budak, bulu di badan ko dah menafikan dah..

8. alasan tetap dicari.. memang tak dengar kate ko ni. ko boleh jadikan tangan kebas sebagai alasan? memang ko ni insan sangat kreatif la.. respek beb.

9. nak buat teladan pun tak boleh. buat sempadan jela..

LORI

11:16 / Diutarakan oleh Mohd Khairul Aizuddin / pemikiran bernas dari masyarakat (5)

1. besar sungguh kau. gah, hebat pun ade aku tengok. teringin jugak aku nak membeli satu, tapi nak buat apa kan? macam bodoh la pulak nanti kalau membeli benda mahal tanpa tujuan..

2. tapi, aku kesian kat kau. banyak komplen aku dengar pasal ko. betul ke yang ko ni kurang ajar di jalan raya?

3. aku tak setuju. ko ni baik, berjasa, banyak barang ko angkut. kalo ko tak ade, susah semua orang. pulak-pulak ko angkut tanah, mane ade yang lain segagah ko?

4. haritu aku dengar lagi orang mengadu kat salah sebuah stesen radio terkemuka pasal ko. cakap ko ni tak berhemah. aku masih tak percaya..

5. hari tu aku dengar pulak cite ada bapak seorang pelajar bersikap agak samseng ketika berjumpa guru. dengar cerita kerja dia pun bawak ko jugak.. orang kata orang yang kerja bawak ko ni tak betul. aku tak percaya.

6. akan tetapi satu hari, masa hujan lebat aku nampak ko memotong lori balak. ko bukan laju manapun. kenape ko potong beriye sangat? aku biarkan jela..

7. lepas tu ko bole bagi BATU atas cermin depan kereta aku? sampai sumbing dan calar balar pulak tu? maka sudi aku katakan ko memang LAHANAT.

8. mulai hari ini, aku akan berdoa agar satu hari nanti orang yang memandu kau mestilah ada syarat kelayakan diploma atau degree.. aku tak sampai hati tengok orang TAK SEKOLAH bawak ko MACAM SIAL setiap hari..

JALANRAYA

11:09 / Diutarakan oleh Mohd Khairul Aizuddin / pemikiran bernas dari masyarakat (5)

1. aku menggunakan jalan raya setiap hari untuk ke tempat kerja. kurang-kurang sejam sehari aku menggunakannya.

2. banyak kerenah dan gelagat pemandu yang dapat aku tengok. ini termasuklah kerenah dan gelagat aku sendiri. namun begitu, aku tak pernah marah mahupun menyimpan dendam kerana aku sedar jalanraya dicipta bertujuan untuk dikongsi bersama.

3. akan tetapi, sabar aku tak sampai manapun..

4. aku cukup tertekan dengan sikap pemandu disini. kebanyakkannya seringkali memandu di laluan kanan dengan kelajuan 40km/j. tertanya-tanya jugak aku di dalam hati. apa masalahnya dengan sikap yang macam ni.

4. aku tak kisah kalau warga emas yang sedang memandu. ini kebanyakkanya golongan muda dan umur pertengahan. berdosa besarkah menukar ke laluan kiri ketika memandu?

5. aku bukannya nak memandu laju sampai 200km/j pun. bagi aku 90km/j dah cukup memuaskan hati aku. aku inginkan perjalanan yang lancar kerana jarak perjalanan aku ke tempat kerja agak jauh.

6. nak memandu di laluan kanan pun tengok situasi la bro.. kalau kereta tengah banyak tu tak kisah la. ni jalan kosong pun ko tak sedar lagi ke?

7. inila pemandu yang tidak berhemah. lesen kopi agaknye. huh

INTERNET 2

10:51 / Diutarakan oleh Mohd Khairul Aizuddin / pemikiran bernas dari masyarakat (1)

1. dah lama aku tak menulis. segar rasanya bila aku dapat menulis.

2. maafkan aku jika aku dah lama tidak aktif dalam penulisan ni. faktor internet menyukarkan aku untuk post kat dalam blog ni.

3. banyak perkara yang ingin diluahkan sebenarnya tapi terpaksa disimpan di dalam hati berikutan ketiadaan internet yang pantas dalam kawasan ni.

4. aku pun tak pasrah semata-mata, aku cuba berusaha untuk ke TmPoint berdekatan untuk mendaftar akan tetapi katanya aku seorang sahaja yang cuba memohon perkhidmatan internet laju di kampung aku. akibatnya permohonan aku ditangguhkan.

5. bila ditanya sampai bila? kata mereka sampai cukup orang untuk memohon perkhidmatan ini. tak tahulah aku berapa ramai, 100 orang agaknya.

6. aku faham konsep business is business. tapi apa salahnya kalau adakan dulu perkhidmatan ni. aku boleh la demo kat orang kampung betapa seronoknya mempunyai kemudahan internet ni.

7. kemudian aku test wireless broadband. 6 bulan dahulu tak ada 3g kat sini tapi sekarang dah ada kemudahan 3g. terima kasih maxis. teruskan usaha anda untuk golongan di kawasan terpancil seperti aku ni.

8. pada yang lain, jangan lupa tingkatkan mutu perkhidmatan servis anda. ingat, bajet 2010 yang dikemukakan jangan disia-siakan..

9. kesimpulannya, aku akan mula menulis bermula hari ini. stay tuned..