JALANRAYA

11:09 / Diutarakan oleh Mohd Khairul Aizuddin /

1. aku menggunakan jalan raya setiap hari untuk ke tempat kerja. kurang-kurang sejam sehari aku menggunakannya.

2. banyak kerenah dan gelagat pemandu yang dapat aku tengok. ini termasuklah kerenah dan gelagat aku sendiri. namun begitu, aku tak pernah marah mahupun menyimpan dendam kerana aku sedar jalanraya dicipta bertujuan untuk dikongsi bersama.

3. akan tetapi, sabar aku tak sampai manapun..

4. aku cukup tertekan dengan sikap pemandu disini. kebanyakkannya seringkali memandu di laluan kanan dengan kelajuan 40km/j. tertanya-tanya jugak aku di dalam hati. apa masalahnya dengan sikap yang macam ni.

4. aku tak kisah kalau warga emas yang sedang memandu. ini kebanyakkanya golongan muda dan umur pertengahan. berdosa besarkah menukar ke laluan kiri ketika memandu?

5. aku bukannya nak memandu laju sampai 200km/j pun. bagi aku 90km/j dah cukup memuaskan hati aku. aku inginkan perjalanan yang lancar kerana jarak perjalanan aku ke tempat kerja agak jauh.

6. nak memandu di laluan kanan pun tengok situasi la bro.. kalau kereta tengah banyak tu tak kisah la. ni jalan kosong pun ko tak sedar lagi ke?

7. inila pemandu yang tidak berhemah. lesen kopi agaknye. huh

5 pemikiran bernas dari masyarakat:

Comment by Jalak Lenteng on November 1, 2009 at 5:43 AM

dieorg tu samseng jalanan...jalan tu bapak dieorg punyer...nk wat cmner...nk ditegr kang kita lak yang dituduh samseng di jalan raya...susah2 masyarakat MALASYIA...

Comment by Joseph on November 1, 2009 at 9:30 AM

tula pasal.. aku saspek diorang bayar road tax lebih ni.. RM10k kot stahun..

Comment by Sakti Arjuna on November 26, 2009 at 6:44 PM

kalau aku jadi kau,aku ponteng kerja jek..barula jalut beb...

Comment by Jalak Lenteng on November 30, 2009 at 12:42 AM

haha...taksub benar saudara sakti kita dgn jalut...hahahaha

Comment by Sakti Arjuna on December 5, 2009 at 11:54 PM

betol..diela idola aku..sape xnak bulu cam die..kehkeh

Post a Comment