LORI

11:16 / Diutarakan oleh Mohd Khairul Aizuddin /

1. besar sungguh kau. gah, hebat pun ade aku tengok. teringin jugak aku nak membeli satu, tapi nak buat apa kan? macam bodoh la pulak nanti kalau membeli benda mahal tanpa tujuan..

2. tapi, aku kesian kat kau. banyak komplen aku dengar pasal ko. betul ke yang ko ni kurang ajar di jalan raya?

3. aku tak setuju. ko ni baik, berjasa, banyak barang ko angkut. kalo ko tak ade, susah semua orang. pulak-pulak ko angkut tanah, mane ade yang lain segagah ko?

4. haritu aku dengar lagi orang mengadu kat salah sebuah stesen radio terkemuka pasal ko. cakap ko ni tak berhemah. aku masih tak percaya..

5. hari tu aku dengar pulak cite ada bapak seorang pelajar bersikap agak samseng ketika berjumpa guru. dengar cerita kerja dia pun bawak ko jugak.. orang kata orang yang kerja bawak ko ni tak betul. aku tak percaya.

6. akan tetapi satu hari, masa hujan lebat aku nampak ko memotong lori balak. ko bukan laju manapun. kenape ko potong beriye sangat? aku biarkan jela..

7. lepas tu ko bole bagi BATU atas cermin depan kereta aku? sampai sumbing dan calar balar pulak tu? maka sudi aku katakan ko memang LAHANAT.

8. mulai hari ini, aku akan berdoa agar satu hari nanti orang yang memandu kau mestilah ada syarat kelayakan diploma atau degree.. aku tak sampai hati tengok orang TAK SEKOLAH bawak ko MACAM SIAL setiap hari..

5 pemikiran bernas dari masyarakat:

Comment by Jalak Lenteng on November 1, 2009 at 5:41 AM

dieorg yg memandu bende ni ade polisi ko tau..polisi dieorg hanya brek klu insident yg membahayakan muatan die saja..yg laen sumer apu...itula klu ko tgk...moto ngan kete2 halus jd mansa buli dieorg...(kenyataan yg dipetik oleh sumber yg benar)

Comment by Joseph on November 1, 2009 at 9:29 AM

tula aku cakap tak sekolah.. dah takde kesedaran dah.. dalam otak dia = muatan.. kepale otak pun dah mcm lori...

Comment by Sakti Arjuna on November 26, 2009 at 6:43 PM

memang..kalau aku ni hitman, dah lama dah aku lempar molotov kt lori2 ni

Comment by Joseph on December 3, 2009 at 3:43 PM

ko sume nak jadi hitman.. habis tu aku ni ape? bajingan? aku hitman ko baru tau.. hahaha

Comment by Sakti Arjuna on December 5, 2009 at 11:54 PM

biar la aku hitman..dengki la kau ni..

Post a Comment