BOOBY

20:49 / Diutarakan oleh Mohd Khairul Aizuddin / pemikiran bernas dari masyarakat (4)

Adapun menurut Ramlan dalam buku falsafah peribadinya berjudul ''NENEKAU'' menyifatkan tanda-tanda orang gila akhir zaman terbahagi kepada beberapa perkara yang jelas perbuatannya seperti berikut:

1. Manusia mula membakar manusia bertujuan membunuh.

2. Makan terlalu banyak.

3. Berbalah bertahun lamanya akan perkara remeh contohnya penyapu.

4. Bertindak menegur kemudiannya melakukan perkara yang sama.

5. Munafik kaki botol semakin ramai memenuhi kedai makan bukan Islam.

6. Kahwin selepas beranak.

7. Buang bayi walaupun di masjid.

8. Berbogel di hadapan kamera kemudian kantoi.

9. Wanita memandu laju dan berbahaya.

10. Tugas makin berlipat ganda.

Itu dari beliau. Apa pula dari anda?

IPTA IPTS IPTI

10:07 / Diutarakan oleh Mohd Khairul Aizuddin / pemikiran bernas dari masyarakat (4)



1. Aku sentiasa merindui saat lampau ketika di sini.. Ini merupakan gambar terbaru yang aku perolehi dari media elektronik.

2. Kenangan makan rumput berguling dan menjadi maskot yang melucukan bagi diri aku merupakan satu yang sangat bermakna untuk aku hargai. Entah mengapa, aku rasa sentimental seketika.

3. Terus terang aku katakan, warna kehidupan aku menyerlah bermula dari IPT sehinggalah hari ini. Aku mengenali lebih ramai rakan kerana aku bebas dan aku bersyukur kerana mampu menjaga diri dari terjerumus ke lobang noda, dosa dan lobang tuut.. Hahaha

4. Kepada rakan seperjuangan dahulu, ingatlah bahawa aku senantiasa rindu akan kalian dan aku juga merancang bersama Sakti untuk turun ke JB terutamanya di DIVA yang begitu masyhur dan syahdu gile.



5. Tidak kulupa port bermain snuker bersama rakan-rakan ketika bosan dan tempat membeli belah juga kadangkala. Plaza Angsana.

6. Akan tetapi, Xtra (igauan Zoro) dan Larkin Perdana serta CS juga takkan kulupa.



7. Percayalah kawan-kawan, akan kusinggah ke tempat ini bersama Sakti nanti..

SHOEI

00:16 / Diutarakan oleh Mohd Khairul Aizuddin / pemikiran bernas dari masyarakat (6)

1. Aku memang serabut bila keluar membeli-belah di ambang hari raya. Ramai orang, mcm gampang.

2. Sedang aku menemani adik aku membeli kasut, saiz yang diingini dipinta.

3. Pulak lepas tu adik aku nak kecik sikit, maka muka ketat la promoter kasut ni. Aku melihat kerenah dia yg mcm sial ini membuatkan aku rasa nak meletop gak.

4. Kutahan aje. Puasa katakan. Sobar. Ko kalo tak nak layan orang, ko berenti kerja. Aku pun pernah bekerja dgn customer. Susah sgt ke? Ko dahla kafir, xyah pose. Kerek btol.

5. Akan tetapi aku belajar dari perkara ini, membeli belah memang serabut menjelang hari raya. Karut.

6. Sesak, sesak. Kerumun mangsa rosak.