BAS SIAPA

00:54 / Diutarakan oleh Unknown /

1. Ini Bas Sani. Teknologi tinggi. Rebutan ramai. Sungguh selesa.

2. Aku berjaya menempah tiket bagi perjalanan jauh yang meletihkan jika memandu. Bas lebih jimat, tambahan pula tidak letih. Bila tiba di KL disambut bagai VIP oleh adik-adik.

3. Aku tidak berpuashati dengan apa yang dikatakan BERAT NANANG oleh orang Terengganu dek perangai penumpang yang langsung tidak memikirkan keselesaan orang lain.

4. Bila aku menaiki bas ini, aku lihat sudah ada penumpang di seat aku. Aku lantas tersenyum dan menghulurkan tiket sambil berkata di dalam hati, ''tepilah si bodoh, tu seat aku''.

5. Lalu kau pun ketepi. Good dog.

6. Aku tengok seat aku hadapannya habis bersepah dengan makanan yang kau makan. Aku tak tahulah ayam gantung ke, babi goreng kunyit ke. Aku tak mahu ambil tahu.

7. Lepas itu kau boleh melantak dengan senang hati bersama amoi ko di dalam bas dengan sajian yang kurang enak baunya. Masih bukan masalah besar bagi aku.

8. Pulak lepas tu bila aku bukak earphone, ko usha panas. Apahal? Kau tak pernah tengok earphone ke? Atau ini mungkin earphone mendiang kau dahulu dan aku disyaki mencurinya di jirat itu? Maka itu masalah bagi aku.

9. Sungguh aku katakan, memang bangang. Ada lagi insan yang langsung tak tahu budaya 1Malaysia.

10. Harap bas sahaja berteknologi tinggi. Perangai penumpang macam binatang peliharaan mughallazah. Erghh..

1 pemikiran bernas dari masyarakat:

Comment by Jalak Lenteng on July 12, 2010 at 2:49 PM

sabo2.....kita kene sabor....7 sifat Allah yg dipinjamkan kepada kita didahului dgn sifat sabar....

Post a Comment