FISHES

10:46 / Diutarakan oleh Unknown /

1. Inilah pertama kali aku pergi kelaut untuk mengail.

2. Kali pertama aku memperoleh ikan sebesar peha. Kemudiannya diikuti dengan ikan yang lain.

3. Alhamdulillah, rezeki yang dikurniakan membuatkan aku sangat bersyukur.

4. Aku juga menyedari rupanya penat lelah seorang nelayan mencari rezeki mudan mudah.

5. Aku juga sempat mabuk laut, akan tetapi mabuk itu hilang sejurus ikan mula merenggut umpan yang diberi.

6. Aku nekad, memancing merupakan hobi utama aku selepas ini. Patutlah orang gila memancing.

3 pemikiran bernas dari masyarakat:

Comment by Sakti Arjuna on July 7, 2010 at 1:27 PM

memang best ke laut..mabuk laut hanyalah dugaan..jarang-jarang ke laut memangla mabuk laut..tapi kalau dah selalu, alah bisa tegal biasa...

Comment by Unknown on July 9, 2010 at 12:46 AM

itulah harapan aku.. aku memandang jauh hobi baruku.. memang mesti mau!! ho liao!!

Comment by Jalak Lenteng on July 12, 2010 at 2:50 PM

aku suka kawan2 aku g mengail....tp aku x suka sebab aku x sabo org nyer...kekadang menarik gak aku dgr..

Post a Comment