IBADAT

18:37 / Diutarakan oleh Unknown /

1. Aku singgah di masjid berdekatan untuk solat zuhur. Ternyata tenang masjid ini. Nama pun masjid kan.

2. Masjid ini agak lama, dengan usianya, nampak jelas menjangkaui 50 tahun. Mungkin aku silap, mungkin aku betul. Anggaran aku bukannya hebat sangat.

3. Selepas solat, aku mengambil masa mengamati keadaan sekeliling. Ramai pelajar sekolah rendah menggunakan netbook di sini. Main game ke?

4. Aku terkejut melihat mereka bermain internet. Page google dibuka, jelas menunjukkan itu carian internet.

5. Aku meninjau kawasan masjid ini. Ternyata ia ada WI-FI. Sungguh menakjubkan. Kebiasaannya masjid baru sahaja yang mempunyai wi-fi.

6. Aku kagum. Tak sangka masjid yang agak berusia menyumbang kepada kemudahan canggih seperti internet. Inilah yang kita mahukan.

7. Syabas aku ucapkan.

2 pemikiran bernas dari masyarakat:

Comment by Sakti Arjuna on August 4, 2010 at 10:09 PM

masjid pon ada wifi??hebat..harap kau tak salahguna

Comment by Unknown on August 9, 2010 at 2:32 PM

aku takkan.. banyak sumber internet di tempat lain yang boleh disalahguna.. harap orang lain tu tak la.. masjid kot..

Post a Comment