MURNI MEETING

18:37 / Diutarakan oleh Mohd Khairul Aizuddin /

1. Program perjumpaan dengan ibu bapa memang menarik. Pulak jika anak mereka menghadapi masalah untuk memberitahu kegagalan mereka akibat terlalu leka berseronok.

2. Pada yang dah mencuba dengan sedaya upaya, jangan putus asa. Cuma masalah untuk memberitahu ibu bapa merupakan agak sukar.

3. Pada minggu sebelumnya, mereka sangat baik dengan guru. Gurulah yang menjadi idola mereka, hero mereka, yang wajib dihormati.

4. Benar, jika guru memberitahu kelakuan mereka di sekolah, makan meja la mereka. Silap haribulan ICU pun boleh.

5. Reaksi ibu bapa terhadap keputusan mereka adalah pelbagai. Antaranya:
- Oh, ok lah ni. Ni kira boleh lagi la kan?
- Mende teruk sangat sampai FAIL ni?
- ............... (tak tahu nak cakap ape)
- Hmm.. Hmm.. Saya balik dulu? Makasih..
- Memang susah bende ni. Saya lagilah tak tahu.
- Saya datang sebab saya kena datang kan?
- Usaha lebih anakku, dengar cakap cikgu tu.
- Anak saya ni memang pelik sikit. Dari dulu lagi.
- Buatlah apa yang patut untuk anak saya. Saya izinkan, asalkan dia pandai.

6. Terkenang pada abah aku dahulu. Abah aku bertanya agak banyak. Terutama kelakuan aku dalam kelas. Sebarang aksi berlaku di rumah selepas itu. Adatla kene marah sebab kuat main.

7. Ibubapa permata kita. Tanpa mereka, siapalah kita..

3 pemikiran bernas dari masyarakat:

Comment by Jalak Lenteng on July 20, 2010 at 2:20 AM

tersentuh aku dowh baca post ko ni....

Comment by Joseph on July 28, 2010 at 7:40 AM

betul.. tapi ada benarnye beb walaupun kite pernah berpanas hati terhadap mereka..

Comment by Sakti Arjuna on August 4, 2010 at 10:10 PM

aku tak takut bapak aku..tapi kompem koma pas kena ngan mak aku..aku paling takut kalau mak aku datang sekolah..

Post a Comment