TOL

00:41 / Diutarakan oleh Mohd Khairul Aizuddin /

1. Memang tidak dapat dinafikan bekerja secara rutin yang sama memang membosankan. Lebih-lebih lagi jika bekerja sedemikian rupa pada lewat malam.

2. Sedang aku melalui salah sebuah plaza tol, aku melihat kereta di depan aku melakukan kesilapan yang melecehkan pekerja tol tersebut.

3. Kemudian tiba giliran aku untuk membayar tol itu, maka aku agak terpesona melihat awek yang boleh tahan rupa parasnya.

4. Aku membayar tol tersebut dengan nilai RM1 = 50sen+20sen+20sen+5sen+5sen.. 5sen? Yaa, plaza tol lah tempat aku membayar 5sen kerana besepah dalam kereta aku. Hahaha

5. Bila mahu membayar, duit syiling diambil dengan kasar, maka terjatuhlah 5sen yang malang itu.

6. Lepas tu aku diperhatikan dengan muka ketat. Aku pun sebut la ''tu, 5sen kat bawah''

7. Boleh plak ko bermuka ketat lagi likat selepas itu? Ape masalah ko? Dahla ko sepahkan syiling aku. Pegi mampos la aku nak bayar dengan apapun. Dah ko dibayar untuk kutip duit. Ambil sajalah.

8. Memang sah, PERIOD kot. Huh, bajet cun. Macam jubo..

4 pemikiran bernas dari masyarakat:

Comment by Jalak Lenteng on June 19, 2010 at 1:51 AM

tol cheras kat mana ek???nk gak g tgk...aku lak nk g kaco...weeehooo...

Comment by Sakti Arjuna on June 19, 2010 at 2:24 AM

weii..tol cheras yang belah hujung kena langgar lori beb..aku saksikan sendiri..hancur..pekerja dalam tuh siap dikejarkan ke sepital lagi...

Comment by Sakti Arjuna on June 19, 2010 at 2:25 AM

dah tentu la die bajet cun..bak la no

Comment by Joseph on June 20, 2010 at 12:34 PM

haha silap2 tak kot.. hehehe

Post a Comment