SAMPAH MEWAH

23:14 / Diutarakan oleh Unknown /

1. Aku baru sahaja pulang dari satu perjalanan yang mendebarkan. Ya, sungguh mendebarkan setelah memikirkannya.

2. Dalam perjalanan pulang sebentar tadi, aku sedang memandu pada kelajuan 80km/j.

3. Sedang aku memandu, aku nampak sebuah kereta mewah berjenama Mercedes sedang memotong, dari arah bertentangan.

4. Yang menakutkan aku, kereta itu tidak masuk ke lorong sepatutnya, masih lagi cuba memotong sehingga aku terpaksa ke tepi jalan bagi mengelak kemalangan.

5. Bila dipandang melalui cermin belakang, aku tak sempat mengambil nombor platnya. Masih lagi cuba memotong walaupun hadapannya selekoh.

6. Ada lesen ke LEMBU ni? Bisik aku di dalam hati.

7. Aku tahu kereta mewah dilengkapi dengan sistem keselamatan yang terbaik dari kereta yang lain. Itu tidak bermaksud ko boleh bawak sesuka hati.

8. Tambahan pulak, banyak je aku tengok orang mati dalam kereta mewah seperti itu. Menurut cerita yang aku dengar, ciri keselamatan kereta mewah hanya mampu menahan sehingga 110km/j.

9. Aku tak tahu sejauh mana kebenarannya. Aku tak pernah pula memiliki kereta seperti itu.

10. Yang penting, bayangkan jika sekeluarga di hadapan anda yang tidak berdosa menaiki kancil, dan kerana kesilapan ko yang macam LEMBU, yang tak berdosa menjadi mangsa.

11. Adakalnya aku berfikir bahawa golongan yang memandu seperti ini harus ditarik balik lesennya. Bagi sahaja lesen B2. Ko rempitlah sampai mampos. Aku boleh tolong tanam.

12. Perangai macam sampah..

0 pemikiran bernas dari masyarakat:

Post a Comment