PERANGAI

21:27 / Diutarakan oleh Unknown /

1. Gambar ini dipilih oleh kerana ia berkaitan dengan apa yang aku nak ceritakan kali ini.

2. 3 minggu lepas seorang keluarga kehilangan seorang anak yang dipercayai diculik. Pada pendapat aku ianya sungguh menyayat hati.

3. Aku juga menyimpan niat agar jika aku terserempak dengan mereka yang bersama ini, segera aku akan melaporkannya supaya anak tersebut kembali ke pangkuan ibu bapanya.

4. Itu bukan cerita utama.

5. Yang aku panas bila aku mengetahui ada pihak yang membuat panggilan palsu dan meminta wang ganjaran berkaitan atas maklumat palsu yang akan diberi.

6. Apa masalah kau? Tak ada duit, pergi cari. Jangan menyusahkan orang. Pulak tu ibu bapa anak itu bersedih dan siang malam mencari anaknya, ko pulak sibuk mengambil kesempatan.

7. Jadi aku nak tahu sangat, siapa punya kerja yang sanggup menambah keperitan luka pasangan yang anaknya diculik ini.

8. Kalaulah ianya angkara pelajar sekolah menengah, hantar je ke sekolah Henry Gurney.

9. Tapi kalau dah besar, belasah je sampai lunyai. Hidup tahu menyusahkan orang, nak duit senang..

10. Tu cuma perasaan aku. Terlalu geram dek melihat rintihan ibu bapa di kaca TV sebentar tadi.

Apa nak jadi?

3 pemikiran bernas dari masyarakat:

Comment by Jalak Lenteng on July 4, 2010 at 1:46 AM

tu memang babi......mengeksploitasi........ape jadah dieorg ni....x bertimbang rasa....

Comment by Unknown on July 5, 2010 at 8:01 AM

itulah pasal.. jom pukul ramai2..

Comment by Jalak Lenteng on July 12, 2010 at 3:05 PM

wakilkan org je la pukol..hahahaha....

Post a Comment