PERGI

07:30 / Diutarakan oleh Unknown /

1. Sedih rasa hatiku bila meninggalkan Kuala Lumpur metropolitan yang memberikan seribu satu warna dalam kehidupanku.

2. Dan akhirnya aku selamat tiba di kampung halaman. Syukur pada yang esa.

3. Waktu aku bertolak pergi, aku memandu perlahan, sayu meninggalkan 'kebahagiaan' yang berada disini.

4. Ini tidak bermaksud bahawa aku tidak menyukai duduk di sana. Akan tetapi aku dibesarkan di sini, dan terbukti bahawa jiwa aku juga disini.

5. Jiwa? Ya, benar kata bapa saudara aku. Jiwa aku jiwa KL. Tidak sesuai untuk duduk di kawasan kampung. Pekan moden mana sekalipun tidak akan sama dengan apa yang jiwa aku harapkan.

6. Namun begitu, aku terima dengan hati terbuka. Aku sedar bahawa perjalanan hidup ini tetap akan diteruskan tidak kira kemana aku berada.

7. Persoalannya, bagaimana aku harus melatih jiwa aku untuk membiasakan diri dengan suasana kampung. Ya, memang tidak dapat dinafikan. Agak sukar.

8. Banyak masalah kecil jika diutarakan, menjadi semakin besar. Cara penyelesaian dengan 'just ignore' ataupun 'let it be' adalah yang terbaik.

9. Pokok pangkalnya, aku tetap suka duduk di Kuala Lumpur. Bukan kerana aku seorang yang manja, akan tetapi tiada apa yang lebih baik melainkan RUMAH SENDIRI.

10. Oh Kuala Lumpur, tunggu kepulangan aku pada cuti akhir tahun nanti..

1 pemikiran bernas dari masyarakat:

Comment by Jalak Lenteng on July 4, 2010 at 1:42 AM

aritu kabor ganu beh...hahahaha

Post a Comment