ROAD COOLIE

15:02 / Diutarakan oleh Mohd Khairul Aizuddin /

1. Inilah salah sebuah kereta yang tak guna pemikirannya.

2. Sedang aku memandu pada kelajuan 70km/j, aku perhatikan kenderaan di hadapan aku agak perlahan, kemudian membrek mengejut tanpa sebab.

3. Melihat pada itu, aku mengambil keputusan memotong dari kiri. Bila aku nak memotong, memecut pulak dah kereta itu. Kenapalah tak bagi aku potong sedangkan tadi ko bawak lagi perlahan?

4. Kejadian berasingan pulak disedari pagi tadi. Sedang aku ingin memasuki simpang, ada pulak kereta yang tidak menyedari aku memberi lampu isyarat membelok. Lalu dia nak jugak keluar dari tepi jalan tu.

5. Dahla ko tak nampak aku bagi signal. Ko hon aku pulak. Nampak macam aku yang salah. Ko tu yang berangan di pagi buta. Mamai tak abis lagi agaknya ko ni.

6. Bangang..

3 pemikiran bernas dari masyarakat:

Comment by Jalak Lenteng on July 4, 2010 at 1:50 AM

biasa la tu...malaysian driver...

Comment by Joseph on July 5, 2010 at 7:56 AM

memang macam bangang.. aku rasa mereka layak diuji semula la.. buat penapisan lesen sikit..

Comment by Jalak Lenteng on July 12, 2010 at 3:03 PM

aku pernah pikir gak tu...biler dah capai sesuatu umur yg baru...ade test skali g...tp bapak aku cakp...x akan berlaku...sebab..kos tinggi dan jpj x der masa nk wat tuk org dah berlesen...org yg x der lesen pun die =rg x larat....sebab tu ade skim cnfirm lulus la lesen terbang la...

Post a Comment