BLOODY

15:57 / Diutarakan oleh Unknown /

1. Hari ini aku menderma darah buat pertama kalinya di tempat aku bekerja.

2. Sungguh seronok sebelum menderma, sungguh letih selepas menderma. Aku tak takut, cuma agak gerun melihat jarum yang agak besar.

3. Sambil itu, aku berbual bersama kakitangan yang bertugas, katanya, darah yang diambil akan disimpan selama sebulan sebelum ianya tidak boleh digunakan lagi.

4. Akan tetapi belum pernah lagi darah ini dibuang kerana tak sampai seminggu, darah yang ada habis digunakan bagi pembekalan bagi pembedahan, mangsa kemalangan dan sebagainya.

5. Aku bersedih, kerana darah yang ada di negara kita tidak cukup. Sungguh memilukan apabila negara kita yang serba kaya dan canggih, darah juga yang tak cukup.

6. Darah itu kita dapat dengan percuma, apa salahnya jika kita bagi percuma. Ianya lebih berharga dari wang ringgit.

7. Jangan tunggu, jangan beralasan.. Jika layak, dermalah darah anda..

3 pemikiran bernas dari masyarakat:

Comment by Jalak Lenteng on July 4, 2010 at 1:45 AM

saya takotttttt...bukan jarum ataupun mabuk darah.....cume phobia derma darah.......amek darah aku x takot...bab 'derma' tu yg berat skit...hahaha

Comment by Unknown on July 5, 2010 at 7:59 AM

pulak.. ape bezanya?

Comment by Jalak Lenteng on July 12, 2010 at 3:06 PM

ade dowh bezanya.....aku rasa aku ader phobia la derma darah....t aku citer sal kelemahan aku ni...

Post a Comment