LAPANG

10:33 / Diutarakan oleh Unknown /

1. Inilah aktiviti masa cuti.. Minum dan minum. Lepas tu keluar lepak minum. Balik buang air, minum air balik lepas tu. Memang tak ada kerja.

2. Jadi cuti panjang yang disandarkan pada hari persekolahan memang best. Nak buat macam mana, dah memang macam tu.

3. Mari dengar pendapat masyarakat time cuti:

''Best la kau, gaji jalan cuti tak hengat, joli sakan la kau''

''Ko pikir la, mana ada kerja cuti macam ni, mau bengkrap syarikat beb kalo semua kerja ada cuti macam ni''

''Aku cube gak apply, bukan apa, best tgk ko ni ha, cuti panjang cmsial''

4. Bernas, logik dan membanggakan. Tapi apa pendapat selepas cuti?

''Gile la, tahan pulak aku tengok kau buat kerja macam ni''

''Kau tengokla, padan ape dengan bayaran kau, kerja macam nak gile, kalo syarikat ni, dah berbilion untung beb''

''Tu sebab aku taknak kerja macam kau, aku memule nak gak apply tp pikir balik tengok kau kerja macam ni biol pulak aku nanti''

5. Kerja apa yang senang? Multilevel? Buat duit di mana-mana laman web? Dah macam-macam cerita aku dengar..

6. Berniaga? Risiko pulak. Sanggup kau tanggung? Cakap saja boleh je. Yang berjaya berapa ramai? Yang gagal berapa ramai? Ada backup plan?

7. Siapa nak bagi cuti lama? Akan tetapi siapa yang tahan dengan letihnya kerja? Tak tahan kerja, JANGAN KERJA.

8. Nak lebih, usaha lebih.. Jangan tengok dan berkata sahaja..

Cuti pun jadi isu ke? Huh..

2 pemikiran bernas dari masyarakat:

Comment by Sakti Arjuna on June 16, 2010 at 12:23 PM

hahahaha...tahu takpe..masyarakat tak nampak kita bekerja..tapi mereka nampak kita bercuti..maka cuti menjadi isu..mereka juga mahu..cuti memang menjadi punca perbalahan..

Comment by Unknown on June 16, 2010 at 1:25 PM

benar.. suruh mereka buat headcount, baru tahu..

Post a Comment