KERJA

09:01 / Diutarakan oleh Unknown /

1. kebelakangan ini aku mula membiasakan diri dengan timbunan kerja yang banyak. pada mulanya ia satu kejutan. lama-kelamaan aku dah mula membiasakan diri dan dapat menyiapkan kerja dalam masa yang ditetapkan.

2. dalam menyiapkan tugasan yang diberi, aku sempat juga berkongsi pengalaman dengan senior jauh lebih berpengalaman dalam menyelesaikan segala tugasan yang diberi.

3. aku mula sedar bahawa tugasan yang diberikan sekarang adalah dikira sedikit dengan apa yang aku bakal terima di kemudian hari.

4. pengurusan diri dan juga masa adalah sangat penting dalam memastikan semuanya berjalan dengan baik. aku akui sehingga hari ini aku masih mencari kaedah penyelesaian yang berkesan untuk itu.

5. segala komitmen untuk hiburan sedikit demi sedikit telah dilupakan. game yang satu masa dahulu menjadi ikutan telah ditinggalkan demi kesedaran diri untuk menjadi salah seorang pekerja yang produktif.

6. aku lebih memfokuskan kepada produktiviti daripada yang lain, ini kerana aku faham kerja yang diberikan sebenarnya berkait dengan orang lain. jika kerja aku tidak siap, orang lain juga akan terasa akibatnya.

7. aku perlu lakukan sesuatu untuk mencapai kepuasan kerja ini.

8. bantulah aku, berikan aku sokongan dan terima kasih atas semua nasihat yang diberikan.

ciao

2 pemikiran bernas dari masyarakat:

Comment by Sakti Arjuna on April 29, 2009 at 9:33 AM

Kerjalah dengan ikhlas..tapi ingat..work smart..hanya orang gila kuasa yang work hard..

Comment by Unknown on April 29, 2009 at 11:17 AM

benar.. itu yang penting..

Post a Comment