PEPSI dan KICKAPOO

13:26 / Diutarakan oleh Mohd Khairul Aizuddin /

1. jika disebut minuman enak ni, pasti semua akan tiba-tiba dahaga untuk merasainya..

2. jika ditanya semua orang suka minuman ini.. ada juga yang membenci..

3. baguslah jika membenci, kerana minuman ini tidaklah bagus seperti yang disangkakan..

4. sebagai seorang yang pernah merasai minuman ini, aku juga pernah TERJEBAK dalam gejala minum minuman ini sebagai amalan harian..

5, itu satu ketika dahulu, itu pun ada masanya aku minum air kosong sahaja..

6. lihatlah apa yang berlaku pada aku hari ini.. sesal tak sudah tidak berguna lagi..

7. aku bukan nak memperkatakan pada diri aku yang sudah menyesal ni.. aku ingin mengutarakan pandangan terhadap seorang insan yang ketagihan PEPSI sehinggakan mencecah 2 botol sehari..

8. apa kebaikan PEPSI? mengapa minuman itu yang sentiasa berada di minda ketika membaca komik kegemarannya? apa natijah dari minum sehingga 3 LITER sehari minuman ini?

9. rajin pula keluar membeli 2 botol ya. bila keluar untuk makan, tak mahu la pulak. boleh diharap air ini darpada makan sebagai satu keperluan.. memang mewah..

10. pendapat aku, kalau nak minum tu berpada-padalah.. jangan sampai sesal dikemudiaan hari.. apa yang bangang sangat dengan si barai ni tak tahulah..

11. jangankan fizikal sudah menjadi sembab, malah penyakit turut datang menimpa..

12. pada diri aku, kehidupan berasaskan kesedaran menjadi landasan.. harap aku sentiasa sedar atas apa yang aku lakukan..

3 pemikiran bernas dari masyarakat:

Comment by Jalak Lenteng on April 15, 2009 at 12:04 AM

seperti yang ko anta komen kepada arjuna sakti..ko terajang je..tp kali ni len ckit....ko wat cm tentera jepun...soh die togok air sabun dalam 3 liter pastu ko terajang la perut die....also,jgn lupe record..sbb bleh upload you tube....lol

Comment by Sakti Arjuna on April 15, 2009 at 10:15 AM

Kalau dah memang otaknya lembam,apa jua pekerjaan yang dilakukan pasti hendak membodoh sahaja pekerjaannya..jangan dipedulikan si polan itu..ibarat menasihati anjing kurap kelaparan..kawan yakin si polan itu bangang kepala otaknya kerana otak telah dipenuhi cecair pepsi dan minuman berkarbonat yang lain..

Comment by Azray on April 15, 2009 at 11:15 PM

Hahaha...i'm wondering who is dat person u are talking 'bout!
Uhhh,bayangkan betapa banyaknye kandungan gula even dalam tin kecil minuman tu! nie siap 2 botol besar?!! Owh,Gosh!

Post a Comment