HAJAT

09:11 / Diutarakan oleh Mohd Khairul Aizuddin /

1. setiap pagi aku akan bangun tidur dan terus ke tandas untuk membersihkan diri.

2. ini termasuklah untuk melepaskan hajat supaya aku takkan ada masalah di kemudian nanti.

3. apa yang menjadi masalah ialah ada leng chai yang berperangai jijik dengan tidak menghormati kehendak orang lain.

4. apa masalahnya sehingga perlu bercakap sendirian di dalam tempat untuk melepaskan hajat?

5. nak bercakap tidak salah, tetapi dengan orang lain yang nak melepaskan hajat ni ada rasa nak terajang je.

6. kalau hidup dah kurang siuman, dapatkan rawatan segera di tampoi. tak jauh manapun kalau nak pergi.

7. kalau muda-muda dah gila, macam manalah bila dah mula mengajar nanti.

8. aku bukannya bagus sangat. tapi sekurang-kurangnya aku takkan bercakap dalam tandas di subuh hari.

3 pemikiran bernas dari masyarakat:

Comment by Jalak Lenteng on April 24, 2009 at 1:05 PM

lagi bengang de yang puki chai yang x reti lansung nk basuh pelaburan yang telah dilabur....dulu satu ketika di aras 2 tandas jadi kotor sebab de yang x reti nk bersihkan....bile dikaji...tandas atas rosak dn ade puki chai yang mlepas kat bawah....bengap...g blaja ngan kucing la care nk handle najis....

Comment by Joseph on April 26, 2009 at 11:14 PM

haha betul tu.. ini bukannya masalah budaya kerana sikap pengotor bukan satu budaya. ini merupakan sikap yang sentiasa mementingkan diri tanpa memikirkan orang lain.

Comment by Sakti Arjuna on April 27, 2009 at 12:52 PM

Pasti mak dan ayah si pengotor yang tiada adab tandas ini tidak pernah mengajar anak-anak cara menggunakan tandas..Atau pengotor-pengotor ini memang tiada mak dan ayah atau mak dan ayah mereka pun membuang hajat secara tidak bertamadun..

Paling kawan benci adalah mereka yang membuang hajat seperti mereka membayar yuran asrama melebihi penghuni yang lain..Orang hendak cepat..apa lancau yang dibuat sampai membuang hajat pun mengambil masa sehingga 10 minit..Pantat mak kau la..

Post a Comment