CURANG

10:17 / Diutarakan oleh Mohd Khairul Aizuddin /

1. aku ingin berkongsi rasa sedih terhadap rakan aku yang bercerai baru-baru ini. kita selalu didedahkan dengan mahkamah tentang kes-kes penceraian dan pertelingkahan suami isteri. tak kiralah siapapun artis ke, ahli perniagaan ke mahupun ahli nujum. penceraian tetap berlaku.

2. jika dilihat majoriti dari masalah ini hanya merupakan kehadiran pihak ketiga dan persengketaan yang berlaku adalah berpunca dari orang lain. lebih memburukkan keadaan lagi orang ketiga ini seolah-olah tidak kisah dengan status perkahwinan orang yang dicintai.

3. cuba tanya mereka apakah ini yang dijanjikan sewaktu hangat bercinta dahulu? sudah tentu tidak. kalau begitu apa masalahnya dengan kehadiran orang ketiga yang didakwa memporak-perandakan rumahtangga yang dibina bertahun-tahun selama ini?

4. aku tak mahu komen mengenai masalah hubungan orang lain. pada aku, orang ketiga tidak wujud. kita sendiri yang memilih untuk ada orang ketiga ataupun tidak. kita yang menentukan kehadiran orang ketiga ini sama ada patut diterima ataupun tidak.

5. ingatlah, baik putus masa bercinta dari bercerai semasa kahwin. bercerai bukan perkara mudah. bayak rentetan peristiwa yang perlu dilalui untuk menyelesaikan segala kesulitan yang ada. kesimpulan pada kaum lelaki seperti aku, jangan mudah terpedaya. nasihat beberapa kali saja, kalau tak nak ikut, tinggal..

4 pemikiran bernas dari masyarakat:

Comment by QaYYum MieJiFans on May 29, 2009 at 12:53 PM

diri individu kena kuat......

Comment by Jalak Lenteng on May 29, 2009 at 8:02 PM

adus..sakitnye rase...mujur x de anak lg..klu dah ade anak..pergh..lg masalah....pape jgn amek keptusan terburu....mmg jodoh d tangan tuhan tetapi kite yg membentuknya...tuhan x kan buka jalan klu hanbanya x berusaha....kearah kebaikan..

Comment by Sakti Arjuna on June 3, 2009 at 1:15 AM

huh..cerai ni semua berpunca dari duit..bila duit dah tak cukup,mulalah macam-macam..

Comment by Joseph on June 10, 2009 at 9:36 PM

betul.. duit memang punca kepada banyak masalah..

Post a Comment