RUGI (BUKAN AKU TAK SUDI)

17:11 / Diutarakan oleh Mohd Khairul Aizuddin /

1. hari ini merupakan hari jadi salah seorang rakan baik aku di Cheras..

2. aku merasa agak sedih kerana tidak dpat bersama meraikan harijadi bersama rakanku di sana. aku menjanjikan selepas 16hb aku akan turun untuk meraikan belated birthday bersamanya.

3. aku serba salah diantara pulang kerumah hanya untuk menyambut harijadi seorng kawan dengan menghabiskan ratusan ringgit termsuk tambang sedangkan aku tidak mampu untuk menyediakan semua itu?

4. aku tahu jika aku memohon bantuan wang dari ibubapaku sudah tentu reaksi negatif yang bakal aku terima.. corak hidup kita berbeza, rakan-rakan sudah mula maju jauh kehadapan sedangkan aku baru sahaja mengorak langkah menuju satu kehidupan yang baru..

5. rakan-rakanku, aku tahu sekarang ini aku sudah berubah kerana tidak dapat bersama seperti dulu. gelak ketawa malahan bergembira bersama.

6. akan tetapi aku tetap akan cuba berada di sisi rakan semua jika rakan bersedih dan bermuram durja. jika aku tiada disaat gembira, maafkan aku kerana bukan aku tak sudi, tetapi memang hasrat dihati tidak kesampaian dek kekangan yang wujud..

7. pegang kata-kataku, aku akan kembali kepada rakan semua satu hari nanti, dan aku bersedih memikirkannya sama ada adakah rakan-rakanku akan berada disana untuk menyambut kepulanganku..

7 pemikiran bernas dari masyarakat:

Comment by Sakti Arjuna on May 2, 2009 at 11:43 PM

Sudah lumrah manusia..bila di depan mata tidak dihargai..bila jauh dikenang-kenang..Bagaimanapun,stainless steel dikarate takkan patah..hanya kawan peneman di kala segala..perempuan,bila putus dibenci..kawan,bila putus dengan perempuan dicari..hargailah rakan secheras awak wahai Joseph..dan juga rakan-rakan yang lain..kawan juga sedih memikirkan adakah dapat lagi ketemu rakan-rakan yang lain..di kala masih ada kesempatan ini,kawan ingin meluangkan masa bersama rakan-rakan..

Comment by Jalak Lenteng on May 3, 2009 at 12:11 AM

Joseph....bagi pihak aku...aku memahami org yang berkomitmen...jgn la ko bimbang....seharusnya seorg kawan memahami keadaan kawannye yang laen...adalah tidak adil aku rase klu seorg kawan itu melenting beriye2 klu kawanya sering meluahkan masa bersama dengan kekasihnye...kite sebagai kawan harus bijak mebataskan hubungan sebgai seorg kawan...x kan member g dating pun nk kene ade gak...aku pasti kawan cheras mu itu faham dengan keadaan mu itu...jikalau x paham..bukan kawan namenye...hanyalah kenalan namenye...mungkin adelah die perli2 sikit2 tp tu adat berkawan la tu...biase la..lagipun ko nk final kan...ko ko terang kat die situasi ko sure die pahamnye la...

Jadi kawan bukan macam jadi kekasih..jadi kawan kene rasional beb...jadi kekasih baru emosional...

kawan kene ade di tepi tuk membetulkan mane yang serong....biar pahit tp btul...klu ngan kekasih bru la beremosional....tu pendapat aku la...pastinya seorang sahabat itu ada untuk sahabatnya di kala kesusahan...

Comment by Jalak Lenteng on May 3, 2009 at 12:18 AM

joseph..knape aku x dapat info sal post2 baru ko???adeih...aku dah add kat dashboard..tp x dpt...miss bnyak ni..adoi....huhuhu

Comment by Joseph on May 3, 2009 at 3:31 PM

kepada jalak lenteng, aku tidak kisah jika aku dikaitkan dengan komitmen bersama kekasih.. ini kerana kawan dan kekasih adalah dua entiti yang berbeza..

tapi adakalanya aku sedar aku perlu penuhi permintaan kekasih untuk bersama pada masa tertentu.. terutamanya pada masa dai bosan.. mungkon kekasih aku tidak mempunyai kawan yang semesra kawan aku..

aku faham, dan aku tak kisah.. aku sedar aku adalah jenis yang memberi keutamaan kepada kawan, dan ini yang menimbulkan rasa kurang senang kepada kekasih aku.. barangkali mencemburui layanan aku terhadap kawan agaknya..

pada sakti arjuna, kawan tetap kawan.. walau apapun kawan sejati sukar dicari.. benar kata sakti arjuna, perempuan bila putus dibenci.. bila suka dicintai..

kawan akan ingat pesanan dari rakan-rakan semua.. terima kasih..

Comment by Sean on May 3, 2009 at 7:18 PM

Can i ask something?Does ur friend been infected by Phimosis?totally insane......

Comment by Jalak Lenteng on May 5, 2009 at 9:33 PM

oih sean....Chelsea selenge...huhuhu

sory..

sian kat ko joseph...ditelan mati mak...diluah mati bapak..hehehe..susah gak ek..

Guys..aku nk tnye pendapat skit la kat korg...Its a man talk...salah x aku jika aku pernah buang pompuan sebab pompuan tu x ngam ngan member2 aku dah slalu memburukkan member aku depan aku...???

Comment by Sean on May 9, 2009 at 7:28 PM

Member ko 2 mmg buruk kot??Hahahaha..Well..Everything that u call problem can be settle in peace..U need to have a very good discussion...heart 2 heart..not fair if u just throw her out of ur life bcoze of dat reason...

Post a Comment