HAKIKAT

09:53 / Diutarakan oleh Unknown /

1. Dahulu aku selalu tertanya-tanya akan apa akan jadi pada diri aku nanti.. Adakah aku akan menjadi juruterbang yang hebat? Apakah aku akan menjadi loyer, majistret mahupun ahli muzik?

2. Jika dilihat pada keadaan aku hari ini nyata aku dah jauh berbeza dari apa yang aku cita-citakan. Semuanya dah berubah. Aku pun dah bekerja tapi taklah sehebat apa yang aku impikan.

3. Pada mulanya aku agak menyesal sebab aku tak belajar rajin-rajin dulu. Kalau tak aku mesti kat uzbekistan dengan gadis-gadis uzbek yang montok.

4. Akan tetapi aku harus beringat apa yang aku ada sekarang sudah jauh lebih bagus dari apa yang dikejar. Aku mula memahami erti kehidupan. Kehidupan tak semestinya apa yang kita impikan namun begitu kehidupan juga mengajar kita kegembiraan.

5. Aku pernah melihat depan mata kepala aku sendiri betapa susahnya menjadi seorang yang berkarier. Berkereta mewah, balik pada pukul 11 malam masih berbaju ofis dengan muka yang kusut. Ini bukan apa yang aku idamkan. Yang aku idamkan adalah kegembiraan dalam hidup aku.

6. Pokoknya, aku harus belajar dengan lebih dalam tentang apa itu erti BERSYUKUR..

5 pemikiran bernas dari masyarakat:

Comment by Jalak Lenteng on December 4, 2009 at 2:54 PM

bersyukurlah sahabatku...x semestinya kaya raya itu berjaya dalam idup..lol...padanla apa yg kita ada...

Comment by Sakti Arjuna on December 5, 2009 at 11:50 PM

huh..tak syukur..aiman..

Comment by Jalak Lenteng on December 7, 2009 at 4:54 AM

abang beruk tu jgn dikaji...bg lisa surihani bogel pun die pilih game ular 3310...

Comment by Sakti Arjuna on December 7, 2009 at 9:36 PM

hahaha...

Comment by Unknown on December 9, 2009 at 9:30 PM

oi aku bukan jalut aaaa.. hahaha hampeh ko jalak.. sungguh tepat skali..

Post a Comment