BURGER

01:46 / Diutarakan oleh Mohd Khairul Aizuddin /

1. Lewat malam, aku dah mengantuk gile, lepas tu adik aku pulak ajak jalan2 menikmati keindahan malam di rantau orang. Atas dasar abang yang prihatin, aku turutkan jugak memandangkan kesian pulak kat adik aku ni, biarlah dia nak tengok apa ada lewat malam macam ni..

2. Penat berjalan, kami singgah di kedai burger berdekatan, adik aku nak makan la pulak. Aku pun follow a dia oder sebijik burger ikan..

3. Memandangkan Sakti ada memberikan komen pasal burger, maka aku pun terus menulis kerana bagi aku gerai burger ni sangat menarik ceritanya untuk dikongsi bersama....

4. Dari pengamatan aku, jelas menunjukkan pengusaha burger ni pasangan baru berkahwin. Dari cara yang aku lihat antara keduanya jelas menampakkan kebahagiaan.. Moga berkekalan hendaknya.. Aminn..

5. Yang aku nak puji tentang mereka ni ialah kebersihan. Sebelum dan selepas memasak, tangan dibasuh dan dilap dengan kerap. Tidak lupa dengan kuali leper dan peralatan memasak. Semua disapu dan dilap selepas beberapa burger dimasak. Kalau macam ni caranya lambat pun aku sanggup tunggu.. Siyes beb..

6. Jika dilihat dari kecekapan memasak, jelas yang mereka baru lagi menceburi perniagaan burger ini.. Namun begitu, kesungguhan yang ditunjukkan semasa menyediakan burger sedikit sebanyak mengagumkan aku. Teringat brader sebelah cenderawasih, tapi brader ensem tu memang cekap lagi la.. Hehe

7. Aku pun ada bersembang dengan diorang, rupanya mereka berhajat untuk menceburi bidang perniagaan berbentuk francais seperti 'otai burger' yang masyhur di KL.. Akan tetapi aku merasakan ridak perlu kerana bertitik tolak dari burger biasa sudah cukup untuk menempa kejayaan yang sama, usaha tu yang penting. Lagipun, otai burger tu bukannya lazat manapun, daging dia memangla besar, mahal pulak kalo nak diperatikan dengan harganya.. Serupe aku tibai mcD je, tambah lebih RM sikit.. Tu pendapat aku la, jangan marah aaaa 'otai burger(s)' Huhu

8. Siap burger tu dimasak, terus aku bawak balik. Bila aku dan adik-adik aku tengah melayan burger, abah aku pun tegur ''korang cakap nak kurus.. macam mana la korang nak kurus kalo mcm ni caranya''

9. Amik ko sedas.. Kata aku pada diri sendiri.. Hahahahahahaha

3 pemikiran bernas dari masyarakat:

Comment by Jalak Lenteng on December 19, 2009 at 2:06 AM

haha..dis is great..suka aku bc yg last2..lol

Comment by Sakti Arjuna on December 19, 2009 at 4:25 PM

hahahahaha...aku puji abah kau..mempunyai pemikiran yang sama dengan aku..

setakat ini,belum ada yang mampu challenge brader burger tepi cenderawasih..itu aku setuju..

burger ikan?? Wooowwwww..kena try ni..bak siket..

Comment by Joseph on December 20, 2009 at 12:05 AM

hampeh korang, bagila sokongan lebih moral.. wakakakakaka

try a burger kan, mcm fillet o' fish.. hehehe

Post a Comment