BUSINESS NEWS

11:22 / Diutarakan oleh Unknown /

1. Tadi aku pegi makan di salah sebuah kedai makan yang berlambak di sekitar pusat peranginan terkemuka ni.

2. Apa yang aku tengok walaupun pusat pelancongan yang agak menarik, tapi kedai makan kat sini memang sukar dicari. Kalau tahu baik makan kat hotel je tadi..

3. Setelah sekian lama, nampakla sebijik kedai makan. Walau nampak tak seberapa tapi ramai orang makan di situ. Mungkin sebab kedai makam lain tutup, laku agaknya kedai ni, fikirku.

4. Sampai di kedai makan, nasi lemak diorder sebagai sarapan pagi. Kena tunggu pulak dah sebab ramai orang, pelayan tak cukup. Takpelah, aku paham so oder kuih dulu la.. Nak makan bukan senang hari ni sebab kebanyakan kedai makan tutup. Mungkin 'cuti 2 Muharram kot'.. Ataupun waktu urusniaga penduduk sekitar mula tengahari agaknya..

5. Sekian lama tunggu, maka sampailah masi lemak yang ditunggu, baru sesuap dijamah, mentah la pulak nasik tu. Aku tak cerewet sangat bab makan ni, tanya la Sakti. Tapi kalau dah sampai mentah macam ni sah2 la obviously memang tak boleh makan..

6. Aku faham la mungkin kelam-kabut agaknya, tak pernah ada customer ramai macam ni. Mungkin la kan..

7. Yang aku tak fahamnya komplen pun tak dilayan. Memang bikin panas la kan. Susah sangat ke ganti nasi lemak yang mentah ni?

8. Selepas diperlakukan sedemikian rupa, aku pun nak blah a dari situ.. Gile pe nak makan nasik mentah, berbayar plak tu. Baik makan nasik kenduri kawin..

9. Bila aku nak membayar air dan kuih yang dimakan, tak berterima-kasih pun. Nak kata sibuk tokey tu, tak jugak.. Ko duduk je di kaunter tu pun..

10. Bagus la berniaga macam ni.. Ini la yang orang panggil berkat.. Baru cepat kaya. Lepas tu pakai kereta besar, bermegah pulak..

11. Kalo dah macam ni baik la makan kat hotel.. Menyesal sungguh memilih makan di luar. Haram jadah btol.. Jubo kauuuuu..

Kalaulah lidah aku setajam Sakti..

4 pemikiran bernas dari masyarakat:

Comment by Sakti Arjuna on December 19, 2009 at 4:30 PM

panass bukan??nasib baik aku tidak ada bersama kau di ketika itu..kalau tak pasti aku gelakkan kau..hahaha...

kau sound aje..nilah die masalah orang melayu..bersopan tidak kena tempatnya..kepala angin tak kena masanya..kita ada hak sebagai pengguna..lagipun kau nak takut apa??abah kau kan polis..

marilah kita sama ban kedai makan yang menyajikan makanan serupa tahi dan layanan serupa babi..

Comment by Sakti Arjuna on December 19, 2009 at 4:31 PM

woit..apsal tajuk post ko pun dh jadi cm suratkhabar lalat??hahaha...

Comment by Jalak Lenteng on December 19, 2009 at 8:43 PM

haha...kene bayar ek...tu dah kira berat dah tu....abes pelanggan2 yg len wat per???makan jugak nasi mentah tu???ish2x

Comment by Unknown on December 20, 2009 at 12:04 AM

hahaha marilah kita ban bersama.. malas la akuu.. bising2 depan crowd. lagipun crowd lain pun sama gak kena tapi malas, ntah a kene pukau kot..

memang a tajuk mau power beb.. barula tabloid.. hahaha

pelanggan lain aku tgk x makan gak, ada yang amik makanan lain.. maybe diorang pun tulis dalam blog komplen jugak.. hahahahaha x kene bayo pun, tapi hati panas beb.. dahla tenga lapar di pagi hari..

Post a Comment