RAKAN MALAS

11:30 / Diutarakan oleh Mohd Khairul Aizuddin /

1. Baru-baru ni aku ditugaskan untuk mengendalikan sebuah program berprestij yang julung kali diadakan di tempat aku. kalau dah kira mengendalikan tu memanglah aku akan terasa bebannya nanti.

2. Program yang akan dianjurkan merupakan salah sebuah program yang sujar untuk disertai kerana memerlukan komitmen yang tinggi daripada pengendali dan pesertanya.

3. Pada mulanya aku agak yakin dengan kebolehan aku untuk mengurus dan mengendali program tersebut, namun begitu, setiap kebolehan ada batasnya. Sebab itulah dalam kebanyakan organisasi kita digalakkan bekerja sebagai satu pasukan.

4. Ada satu tugas itu sangat penting yang memerlukan aku untuk mengemaskini data peserta dan segala maklumat dalam buku harus diserahkan pada aku untuk disahkan kemudian dibawa ke kementerian untuk semakan lanjut dan laporan penerimaan.

5. Aku pun telah menerima arahan untuk menugaskan seorang gadis ayu yang sedang sibuk untuk berkahwin bagi melengkapkan data peserta untuk aku sahkan dan hantar.

6. Masa makin berlalu. Apa pun tak ada lagi ni. Aku pun mula risau. Hingga sampai satu masa aku ditegur oleh pihak kementerian kenapa tak hantar lagi. Aku pun cakap la dalam proses.

7. Bila aku follow up, nyatalah memang benda ni semua agak last minit katanya. Peserta pun sibuk, tak ada masa untuk melengkapkan butir-butir diri. Gambar passport pun susah nak bagi.

8. Akibatnya aku pulak yang kene sembur disebabkan pelarasan peruntukan untuk pasukan aku perlu dibagi segera tapi tak berbukti. Ye lah, dah aku yang in charge. So aku pun agak panas la..

9. Aku tak kesah ko nak buat ape pun, kalo aku boleh buat dah lama aku buat. Dah kerja tu senang kat ko. Ko la buat, dah ko susah sangat buat, ko jangan join program ni.

10. Pulak tu 21hb ni ada pentauliahan pulak. Sungguh last minute arahannya. Aku memang tak dapat hadir. Tak tahulah aku boleh harap kat dia ni ke tak.

10. Ko memang 'AIMAN'AH.. Mampos kauuu..

6 pemikiran bernas dari masyarakat:

Comment by Jalak Lenteng on December 4, 2009 at 2:52 PM

dh kawin kot..apa lagi yg di ingat...kamasutra la der...lol

Comment by Sakti Arjuna on December 5, 2009 at 11:49 PM

takpe..kesian la kat die..die cun beb..dei cuntau..

Comment by Joseph on December 9, 2009 at 9:30 PM

die x cun la.. scha alyahya lagi cun..

Comment by Jalak Lenteng on December 10, 2009 at 3:29 AM

memang la..org kedah gak scha tu...

Comment by Sakti Arjuna on December 10, 2009 at 9:52 AM

korang ni yang suke sgt kt scha apesal?aku sorang dahla..konek tol la..

Comment by Joseph on December 10, 2009 at 8:07 PM

hahahaha

Post a Comment