JUTAWAN

19:39 / Diutarakan oleh Unknown /

1. Sebagai manusia biasa, hampir semua ada kehendak untuk jadi jutawan. Tak kira siapa, ramai yang memasang kehendak yang sama.

2. Aku juga ada menyimpan angan-angan untuk menjadi jutawan sejak tadika lagi. Tapi apakan daya aku dipelangkung pulak oleh guru tadika dengan mengatakan jutawan bukan satu pekerjaan.. hahahaha

3. Aku ingin mengupas satu isu diantara aku dengan kawan baik aku. Dia juga ada menyimpan angan-angan yang sama, akan tetapi beliau telah menukar kepada matlamat setelah membaca buku AZIZI ALI.

4. Aku ingin mengatakan bahawa AZIZI ALI ialah seorang yang sangat hebat kerana aku juga telah membaca buku tersebut, dan ternyata ia sangat bagus dalam merancang dan mengawal perbelanjaan harian anda.

5. Aku sesungguhnya memuji tindakan kawan aku untuk cuba mengamalkan tip-tip perbelanjaan bijak ini.

6. Tapi yang aku kurang berpuas hati ialah tindakan menafsirkan tindakan orang lain dengan buku yang dibacanya. Pulak yang aku panas, aku pun kena!

7. Aku dikatakan tidak ada harapan dalam menguruskan wang, aku terlalu boros berbelanja. Iyelah, memang ada benarnya jugak..

8. Tapi yang membuat aku panasnye, ko pun boleh tahan palatnye. Isap rokok bukan diajar Azizi Ali. Dunhill pulak yang ko isap. Memang ko tak buat apa-apa pinjaman tapi duit ko tetap surut setiap bulan. Belanja tetap macam haram. Banyak je pembaziran yang aku nampak. Baik ko berkomitmen je ngn duit ko. Cepat sikit stabilnye.

9. Kalau nak tegur orang, buat dulu. Tak payah ngengada menunjuk konon. Kalau Azizi Ali nampak ko perangai macam ni pun die bagi penampor je kat ko.. Huh..

8 pemikiran bernas dari masyarakat:

Comment by NORJUNILAILA AZHAR on December 16, 2009 at 12:32 AM

azizi ali tu sape?? nape xlist kan tip-tip die?? aku pun nak jadi jutawan gak..

Comment by NORJUNILAILA AZHAR on December 16, 2009 at 12:33 AM

azizi ali tu sape? nape xlistkan tips 2 sume?? aku pun nak jadi jutawan gk..

Comment by Unknown on December 16, 2009 at 2:23 AM

la ko g je beli buku dia.. belambak tip die bagi sampai ko tak larat nak baca..

Comment by Jalak Lenteng on December 16, 2009 at 2:42 AM

sahabat2 ku...duit itu dunia...akhirat jua kekal abadi...yahoo..best2 dapat tuba org..huhuhu

Comment by Sakti Arjuna on December 16, 2009 at 12:56 PM

haha..azizi ali..tulis buku pasal menguruskan kewangan..kewangan kita x terurus jugak..yang kayanye die,jual buku..bende yang die cakap tu smua kite dah tau,leh pikir sendiri..

kawan x pernah menyimpan hasrat atau angan2 ingin menjadi seorang jutawan..x pernah pon membeli Ali Cafe dengan harapan menjadi jutawan dan kapel ngan Farah AF2..

Kawan hanya ingin menjadi Hitman..

Comment by Jalak Lenteng on December 18, 2009 at 1:36 AM

haha...aper susah joseph ko nk jadi jutawan..ko cari jer penawar HIV n AIDS...cnfirm ko la yg paling kayer atas muka bumi...tp akhirat t..x tau la cmner ko..huhuhu

Comment by Unknown on December 18, 2009 at 7:32 AM

sakti - haha btol2, sebab tu dia jutawan, dari planet jupiter summore.. kalau ko nak jadi hitman, maka wang dollar dah ada belambak di tangan anda. sah2 la tak perlu bergantung harap pada Azizi Ali..

jalak - kenapa akhirat nanti dengan penawar penyakit?

Comment by Jalak Lenteng on December 19, 2009 at 12:50 AM

haha..makin berleluasa lah maksiat...huhuhu..sebab itulah penawar itu paling sukar dicari...

Post a Comment