TAHUN BARU

07:24 / Diutarakan oleh Mohd Khairul Aizuddin /

1. Kalau anda semua perhatikan, apabila masuk tahun baru, mesti semua orang ada menanam azam tahun baru. Bagi aku itu merupakan satu titik permulaan yang baik untuk maju setapak kehadapan.

2. Akan tetapi aku ingin meluahkan pandangan aku mengenai azam tahun baru.. Seringkali aku lihat apabila azam tahun baru, ramai orang kelihatan alpa tanpa menyedari bahawa tahun hijrah yang baru telah tiba.. Kalau tahun baru Masihi, kalah orang kafir menyambutnya..

3. Apabila ditanya, ada yang mengatakan bahawa yelah, dah masuk tahun baru. So, nak buat apa? Itulah yang menghairankan aku.. Apa bezanya tahun baru hijrah? Kena senyap ke?

4. Maksud aku, tak perlu sampai senyap macam tu sekali. Kalau malas baca Yasin, Al-Fatihah pun sudah memadai untuk 'pembukaan' tahun baru dalam hidup anda.

5. Pada hari ini maka secara rasminya telah masuk tahun baru 1431 Hijrah..

6. Aku ingin mengucapkan selamat tahun baru kepada semua, moga2 dengan kehadiran tahun baru ini kita akan berjaya menjadikan tahun ini lebih baik daripada tahun2 yang sudah-sudah.

2 pemikiran bernas dari masyarakat:

Comment by Sakti Arjuna on December 18, 2009 at 3:26 PM

Amin...

Comment by Jalak Lenteng on December 19, 2009 at 12:49 AM

amin...3.5 tahun depan...harap2 nya..hehe

Post a Comment