KEMERDEKAAN

11:07 / Diutarakan oleh Unknown /

1. seperti tajuk diatas, kemerdekaan membawa maksud yang penting dalam hidup aku hari ini.

2. aku tidak bermaksud melepaskan diri dari jajahan, akan tetapi menikmati kebebasan sepenuhnya dalam semester ini dengan habisnya semua pemantauan, bahkan inilah yang aku nantikan selama ini.

3. pada yang sudah habis sebelum aku, ternyata semua sudah menkmati keseronokan seperti yang aku rasa sekarang ini.

4. pada yang masih belum habis dipantau, sabar itu separuh dari iman, dan aku dapat merasai kepahitannya menghitung hari bagi dipantau secepat mungkin. pokok pangkalnya, tiada perbezaan pun antara sebelum atau selepasnya. sama sahaja.

5. akan tetapi aku masih sedar ada juga manusia lain yang tak ambil endah semua ini.

6. aku pasti bahawa ada seorang manusia yang sudah tak endah lagi dengan apa yang berlaku. tidak hadir ke sekolah menjadi kebiasaan dengan pelbagai alasan kesihatan yang diberikan dihadapan doktor.

7. selepas itu apalagi? game dan kartun menjadi peneman untuk menghilangkan segala "penyakit" yang dialami, dan penyakit dang didakwa dihidapi adalah sangat kronik seperti "MIGWAIN" sehingga boleh menyebabkan pecah kepala dan terjatuh motor akibat hilang keseimbangan badan yang dipenuhi gula berkarbonat.

8. itulah bagi si bangkai ini kemerdekaan yang total. dulu masa sebelum dipantau kerja tak buat, dah dipantau tak hadir pulak.

9. ternyata berbau......... hancing sungguh taktikmu.. huh

5 pemikiran bernas dari masyarakat:

Comment by Jalak Lenteng on May 7, 2009 at 11:51 AM

joseph...jangan dihirau pada mereka yang x reti memikir...memeningkan pale kite n menyakitkan ati kite je....lantak la ke die...agak2 die kacau idup kite lebih2 kite libas je t...

Comment by Sakti Arjuna on May 7, 2009 at 1:02 PM

Benar kata Jalak Lenteng..tetapi Jalak,awak tak tahu..awak tak rasa..awak tak terlibat..awak tak tahu panasnya bagaimana..bersyukurlah..

Comment by Unknown on May 8, 2009 at 8:07 AM

betul sakti.. ternyata benar sekali..

Comment by Sean on May 9, 2009 at 7:29 PM

Congrats dude!

Comment by Jalak Lenteng on May 10, 2009 at 8:39 PM

mungkin de btulnye...aku x mrase...huhuhu...tp tu je la nasihat terbaik aku bleh cadangkan...huhuhu...

Post a Comment