THE MALAYS

12:49 / Diutarakan oleh Mohd Khairul Aizuddin /


Kenal mamat sebelah kiri tu?

Itulah dia Karam Singh Walia,seorang yang tidak asing lagi dalam memperjuangkan isu-isu kemasyarakatan untuk Malaysia kita yang tercinta.

Credits to: http://www.ohtidak.com/oh-isu-karam-singh-walia-mabuk-dan-diugut/

Baru-baru ini aku melihat video beliau yang terbaru di Youtube berkenaan dengan beliau melemparkan fakta berbau perkauman kononnya bangsa Melayu adalah bukan berasal dari Malaysia dan Indonesia. Selepas itu, beliau dikatakan mabuk sehingga mengeluarkan fakta sebegitu rupa.

"Link" atas tu adeliputan dari OhTidak! siap dengan video dia sekali. Perhatikan mamat di belakang dia, ko agak umur berapa? Ade tak rase nak sepak kepala dia? Harap badan je kecik, air muka nampak jugak hingusan. Taiko kampung agaknya.

MELAYU apa macam ni? Ko memang bukan MELAYU dari Malaysia kalo perangai macam bangsat begini.

Soalnya? Apa yang ko nak panas sangat? Bukan dia mengata mak bapak ko pun. Pasal kaum reaksi bukan main, pasal benda lain, tak pulak reaksi macam ni.

Aku tahula ko panas dikata Melayu macam tu. Dah tu bukankah negara MALAYSIA ada undang-undang? Pegi balai sudahlah. Apa nak bising sangat. Sampai makian dan cacian diberi, ade ke Karam Singh tu maki mak ko? Kalau dia mencarut pun? Mulut dia, sukati dia la. Ko bukan abang dia.

Serious shit, kalau ikut percentage, aku rase kaum Singh la paling kurang bermasalah di Malaysia ni. Antara kaum paling banyak rekod jenayah? MELAYU la beb. So sedarlah diridari segi PERANGAI tu. Berubahlah ke arah lebih baik. Adalah lebih baik hidup DISEGANI dari DITAKUTI.

Nak selesaikan masalah, buatlah cara baik, ikut saluran yang betul. Bukan dengan cara macam ni. Tunjuk sikit yang bangsa MELAYU ni bangsa BERTAMADUN dan paling penting, tidak KURANG AJAR.

Aku malu tengok video ni..

0 pemikiran bernas dari masyarakat:

Post a Comment