KEDAI MAKAN MEWAH

12:39 / Diutarakan oleh Mohd Khairul Aizuddin /


Mempunyai restoran yang terkenal semestinya hebat dan bagus kerana ianya akan sentiasa dikunjungi oleh orang ramai. Memang kayalah jadinya kan..

Alhamdulillah rezeki,aku pun tumpang bahagia,dapat juga merasa makanan yanglazat, pemandangan yang indah dan juga bersamarakan-rakan bersembang rancak di petang hari. Melayu kita juga yang berjaya. Siapa lagi?

Namun begitu, aku agak kecewa dengan cara dan sikap salah seorang tokey kedai kat sini. Ada masa aku memerlukan duit tukar dan kebetulan kedai pada masa tu sudah 5jam beroperasi. Takkan tak boleh tolong?
kalau tak boleh? Tak apa. Aku tak kesah kalau ko betul-betul tak ada atau buat-buat tak ada.

TAPI KALAU KAU TENGOK AKU DENGAN PANDANGAN CMSIAL MEMANG LA AKU PANAS!!

Kalau nak diikutkan, kedai tu sebelah je kedai ko. Takkan aku nak kene beli nasi goreng ko semata-mata nak tukar duit? Lepas tu pandangan mcm bastardy looking mmg aku tak suka dan menyampah. Dari dulu lagi aku ada dengar cerita ko ni berperangai mcm biatch. Tapi aku tak la nak percaya sangat. UNTIL YESTERDAY.

Aku amik pengajaran dari sebarang perangai menjengkelkan dari ko. Kedai sebelah pun ko nak cari gaduh. Bersaing bukan maknanya bergaduh. Tau la ko kaya. Orang lain pun cari makan jugak. Hormatla sikit.. Ni bukan soal duit ko, soal sikap ko..

Inilah sikap segelintir Melayu yang "bila dah kaya"..

0 pemikiran bernas dari masyarakat:

Post a Comment