FOODSTUFF

07:17 / Diutarakan oleh Unknown /

1. Keadaan ni biasa dilihat pada bulan Ramadan. Mengalahkan bulan lainnya. Entah dimana bestnye, tidak pula kutahu.

2. Pelbagai makanan dijual dengan harga berpatutan, bergantung kepada jenis dan variasi makanan itu. Ada yang menarik, ada yang kusam.

3. Aku bila ke bazaar, aku hanya mencari kuih 2 jenis, bukan aku nak makan sangat. Nenek aku yang memerlukannya..

4. Tapi itu tak bermakna aku tak suka makan. Silap la. Antara hidangan makanan dan minuman yang mesti disantap di bulan puasa:
- murtabak
- kuih batik
- ayam golek
- nasi kerabu
- puding
- ikan bakar
- air tebu
- air pepsi

5. IRONINYA, yang aku makan hanyalah ini sahaja pada sahur dan berbuka hinggalah hari ini:
- sambal petai
- petai jeruk
- kangkung masin
- tempoyak
- ikan / ayam goreng

6. Sebab aku tak pikir nak makan mana, tapi memang aku dahaga.. Lapar air, kebulur air.. Bebuke je tibai air.. Sampai sebu, sampai tak larat, perut penuh air.

7. Lantak la korang nak kata apa, aku memang banyak air di bulan puasa..

2 pemikiran bernas dari masyarakat:

Comment by Sakti Arjuna on August 22, 2010 at 8:21 AM

aku lebih kepada lapar jika nak dibandingkan dengan dahaga...

Comment by Unknown on August 22, 2010 at 10:04 AM

oh.. walau apapun keinginan rokok juga menebal beb.. hehe

Post a Comment