DAM DAM DUM

13:51 / Diutarakan oleh Mohd Khairul Aizuddin /

1. Kasihan pelajar ini. Mau menimba ilmu, dikejutkan dengan bedilan mercun yang memekakkan telinga.

2. Benar, kawasan ini terunggul dengan kejuruteraan bahan letupan. Mungkin bapanya atau ibunya merupakan pekerja meletupkan bukit bagi projek lebuhraya.

3. Mercun yang diperolehi tak tahu dari mana, kemudian diubahsuai menjadi lebih kuat, ibarat bunyi bom tangan yang dibahagi tiga. Kuat la tu.

4. Aku kalau dapat, aku memasang angan-angan untuk meletakkan mercun tersebut ke dalam mulut ''jurutera'' ini.

5. Majlis ilmu jangan diganggu. Jika ada yang mengalami masalah kesihatan? Macam mana? Sudah tentu lain jadinya.

6. Bukannya aku larang ko main mercun. Ko bukan adik aku, nak larang sampai begitu sekali. Ko pun kalau dilarang bukan nak dengar.

7. Tapi sememangnya biadap membaling mercun di dalam kawasan sekolah, bersebelahan kelas guru mengajar. Eh silap, ustaz mengajar.

8. Ustaz tersebut sangat baik. Tak pernah pun buat masalah pada ses..

*boom* .......SIALAN!

9. Mercun berbunyi lagi mampos. Aku sumpah ko putus jari, tak pun mampos awal.. Mak bapak tak ajar ya, main mercun mcm anak tak guna.

10. Aku saspek ko ni anak haram agaknya, cakap pun tak nak dengar. Yela, mak bapak original ko tah kemane pegi. Tu perangai macam setan ni..

Dasar bajingan!

2 pemikiran bernas dari masyarakat:

Comment by Sakti Arjuna on August 17, 2010 at 9:05 AM

hurm..aku kecik-kecik selalu main mercun..beraneka jenis..tapi sekarang dah tak suka..mengundang benci dan maki hamun dari masyarakat..aku tak nak..kata itu doa..nak lak pak imam dan pak siak yang doakan..

Comment by Joseph on August 18, 2010 at 9:12 PM

Hahaha tapi akan kubeli mercun 'saddam' beb.. 12 das bunga api yang tinggi dan beraneka corak.. RM40.. Bakar lepas terawihh memang best.. Betul cakap ko, pembaziran itu satu kepuasan.. Hahahaha

Post a Comment