BEE NEE

11:28 / Diutarakan oleh Unknown /

1. Seringkali masyarakat bertanya mengapa kereta besar menjadi idaman
semua. Tapi itu tidak termasuk kereta yang sebegitu rupa..

2. Sedang aku bersembang bersama Pak Guard, maka melintas satu kereta
yang jarang diliohat dipandu oleh wanita yang dilihat sangat kaya
raya..

3. Aku mula berfikir sejenak, dari mana untungnya? Ah, rezeki
pemberian Tuhan jangan dipersoal.. Masing-masing punya bahagian yang
sama rata, cuma kita yang tidak menyedari..

4. Point utamanya aku tertarik dengan apa yang cuba diutarakan oleh
pak guard itu, dia mendedahkan pada aku 2 konsep:
- bini kalau biasa, lelaki kaya, maka senanglah bini tu.
- bini kalau kaya, lelaki biasa, maka sampai bila-bilalah lelaki
tu tak senang.

5. Aku tak tahu mana satu benar ataupun salah. Akan tetapi, aku
menyedari bahaw setiap orang ada pandangan masing-masing.

6. Hakikatnya, benda-benda macam ni ikut perangai.. Kalau buruk, maka
buruk la perangainya. Ada je lelaki yang kaya dan perangai macam
sampah. Ada juga lelaki yang kaya tapi tak nampak kaya, low profile..
Begitu juga perempuan.

7. Akan tetapi statement dari pak guard itu boleh dijadikan metodologi
kajian aku selepas ini.. Kajian? Silap.. Pemerhatian ajela kot.. Malas
aku nak mengkaji.. Kerja pulak bertimbun..

8. Apa pendapat kalian?

2 pemikiran bernas dari masyarakat:

Comment by Sakti Arjuna on August 17, 2010 at 9:08 AM

ala..kalau dah sayang,bini leh bagi macam2 kat laki, laki leh bagi macam2 kat bini..yang penting keharmonian dan kasih sayang dalam rumahtangga..senang la hidup dunia akhirat..haha..

Comment by Unknown on August 18, 2010 at 9:15 PM

betul2.. harap material ini hanyalah pemangkin kasih sayang.. bukan sebagai ukuran..

Post a Comment