SMILEY

12:56 / Diutarakan oleh Mohd Khairul Aizuddin /

1. Hari ni aku rasa weng sungguh. Dahla tidur lambat semalam, hari ni plak kene bentang research method. Aku plak sebutir habuk pun x prepare.

2. Selain tu, aku pun agak risau jugak, yelah, bermotosikal ni bila awan mendung sikit memang kene prepare macam-macam. Kalo tak, mau kuyup helmet tu nanti.

3. Dan banyak lagi masalah lain. Cobaaaaannnn..

4. Maka dengan apa yang ada, aku berjalan perlahan dengan memandang ke bawah, memikirkan apa la nak jadi dengan aku ni.

5. Sambil memandang ke bawah, aku ditegur oleh seorang wanita agak berumur dan aku tak kenal akan tetapi cara dia menegur aku membuatkan aku terharu dan malu.

6. Dia meluru terus ke arah aku, seraya berkata dalam bahasa Inggeris mafhumnya, jangan sesekali memandang ke bawah, pandanglah ke depan dan sentiasalah bersikap ceria dan saya akan gembira melihat awak.

7. Beliau seorang pensyarah, Dr. Aku bukan pelajarnya, tiada tag pelajar pun pada aku. Dia tahu yang aku dari luar untuk menghadiri kursus sahaja.

8. Akan tetapi keperihatinan dia membuatkan aku terharu. Sangat terharu. Sehinggakan aku ceria sepanjang hari ini kerananya.

9. Cuba korang cakap dengan aku, brapa orang manusia macam ni yang korang pernah jumpa?

10. Aku berani kerat jari, satu dalam sejuta beb.

Inilah yang dinamakan 'One in a Million'..

2 pemikiran bernas dari masyarakat:

Comment by Sakti Arjuna on April 10, 2010 at 2:35 PM

ada..aku pon slalu memberikan kata2 semangat pada kau..tapi dalam cara yang negatif la..hahaha

Comment by Joseph on April 27, 2010 at 6:25 AM

itu bukan semangat.. Itu jubur namanya.. Hahaha

Post a Comment