PPSMI

10:04 / Diutarakan oleh Mohd Khairul Aizuddin /

1. aku tahu ini isu yang tak patut dipersoalkan sekarang ni.. aku ni dikira berani bukan?

2. akan tetapi, komen yang aku akan utarakan jauh berbeza dengan apa yang dibincangkan orang ramai sekarang ini..

3. ramai tahu PPSMI adalah satu komponen yang dikira mencabar ataupun kompleks untuk diajar..

4. itu salah satu pendapat umum yang aku ambil.. tapi cuba korang kira, kalau PRODUK yang dihasilkan untuk PPSMI ini mempunyai masalah untuk menyiapkan RPH dan main GAME?

5. bukan setakat PPSMI, bahasa apapun tak akan boleh..

6. tapi itulah, PRODUK sesat inilah yang aakan terlepas nanti dek kerana oleh kuasa bapanya yang sangat terkenal itu..

7. ada masalah? telefon sahaja.. settle problem..

8. kan ke best kalau bapak aku pun ada kebolehan mcm tu sekali..

2 pemikiran bernas dari masyarakat:

Comment by GT Nemosis on March 10, 2009 at 11:04 PM

PPSMI adalah wadah dan polisi kerajaan yang harus dilaksanakan tanpa sebarang rungutan..sebagai kakitangan kerajaan yang makan dan minum dengan wang kerajaan, maka kita harus melaksanakan polisi ini tanpa rasa berbelah bagi..

Apabila perasaan tanpa berbelah bagi itu tidak wujud dalam diri kita, maka kerja yang kita hasilkan tidak sempurna dan biasa sahaja..

Biasa sahaja sudah memadai..bagi sesetengah orang biasa sahaja tidak mencukupi..Perfectionist meletakkan kerja yang biasa di celah jubur sahaja..

Ramai orang mempunyai sikap asal boleh dan asal siap..Terpulang kepada rakan2 bagaimana hendak menilai..tetapi bagi kawan, sikap ini adalah terlebih ok daripada tak siap langsung atau separuh jalan atau terlepas pandang..

Comment by DJoker Razgriz Gustav Beouwolf XIII on March 11, 2009 at 5:09 PM

sokong tuk, sokong. xD

Post a Comment