Johor Bahru

22:08 / Diutarakan oleh Mohd Khairul Aizuddin /

1. tadi aku baru lepas pegi makan.. ade la satu nama kedai tu..

2. aku order x la berape banyak, tapi aku rase harga die mmg mahal la..

3. aku dah bosan dah makan kat JB ni.. slalu mahal je.. gile ke ape.. ingat aku ni anak menteri ke ape? poket pun bukannye berisi sangat..

4. ni mungkin sebab orang singapore la ni lebih2 datang sini belanje macam2.. mmg la currency diorang lagi tinggi..

5. bile harga dah jadi mahal ni mulalah aku jadi x rasional.. aku harap orang singapore ni shopping je la kat negara korang.. gi la rancakkan ekonomi kt negara sendiri.. x perlu pandang rendah dengan mengatakan negara ni sangat murah serba-serbi..

6. lepas ni jangan la pulak ade pihak yang sesuka hati mengatekan aku ni bersikap berat sebelah.. ni pandangan aku selepas aku mendapati belanje aku kat sini jauh lebih mahal dari KL..

7. apa komen rakan-rakan?

3 pemikiran bernas dari masyarakat:

Comment by GT Nemosis on March 4, 2009 at 1:10 AM

Jika ditanya kepada pakar ekonomi..makin besar kuantiti makanan yang diambil, maka besarlah nilai wang yang harus dibayar..Jika makan sedikit, tidaklah ia menjadi mahal..Jika ditanya pada pakar pemakanan, tidak salah jika makan sedikit..Disamping mengurangkan berat badan, jiwa lebih tenang dan yakin, dan juga penyakit dapat dielakkan..kerana kebanyakan penyakit adalah berpunca dari makanan..Tiada apa yang harus dipelikkan dengan Johor Bahru..metropolis yang ranggi..Mengerumuni mangsa rosak dengan nafas degupan ah..

Comment by DJoker Razgriz Gustav Beouwolf XIII on March 4, 2009 at 9:52 AM

Ala.. Din...

Aku makan nasi putih ayam masak merah + telur dadar dan teh panas setiap malam.

Itu dah jadi makanan ruji.

Dah kan dikatakan kita init tidak terdaya untuk membeli makanan yang lebih mewah?

Comment by GT Nemosis on March 12, 2009 at 1:42 PM

Itu engkau..bagi pape pun kau telan..

Post a Comment