PENDIDIK

09:50 / Diutarakan oleh Mohd Khairul Aizuddin /

1. aku tahu kebelakangan ni ade yang sedang menghadapi masalah besar.

2. pulak masalah tu berpotensi untuk menjejaskan masa depan dia sendiri..

3. tapi itulah, apa yaang kita lihat seperti tiada masalah berlaku, samada dia tak sedar ataupun sengaja untuk tak nak ambil tahu.

4. sebenarnya, jikalau dikaji punca masalah tu, masalah tu telahpun berlaku seminggu sebelumnya.. tapi berjaya ditangkap di luar.. bagi aku, at least berani jugak la sebab sanggup ambil effort sampai ke luar..

5. ni yang dekat dalam kampus ni pulak apa kes? duit xde nak buat kat luar? apa yang dah dibuat denga duit biasiswa kerajaan tu? naik kerete? beli baju mahal? beli mekap canggih2? ada pihak mendakwa perkara sebegini berlaku berkali-kali.. hmm, bagi aku kalo dah berkali-kali memang x hormat pada persekitaran sekeliling la..

apa komen rakan-rakan?

1 pemikiran bernas dari masyarakat:

Comment by GT Nemosis on March 10, 2009 at 2:12 PM

hurm...ekonomi tidak stabil skarang ini..maka rakyat mengambil inisiatif untuk mengurangkan kos..maka hotel murah pun tidak mampu disewa..apakan daya..

nafsu..syaitan suka nafsu..wanita itu sembilan nafsunya..satu akalnya..akal yang satu itu pula tidak digunakan..maka bangangla jadinya..

Post a Comment