INTERNET

21:30 / Diutarakan oleh Mohd Khairul Aizuddin /

1. sekarang ini aku ada masalah untuk mengakses internet sekerap mungkin. akibatnya, aliff menjadi tarikan sambilan untuk melayari internet dengan kadar murah hanya RM0.50 dan agak pantas.

2. ini berikutan dengan masalah aku tidak membayar bil maxis broadband akibat dari kesilapan sendiri.

3. bapa aku ada mengingatkan supaya aku memeriksa dan membuat bayaran sekiranya perlu. aku pula menjawab dengan selamba "boleh lagi ni bah".

4. tengoklah apa dah jadi. kan dah kena potong. bila abah aku diberitahu katanya "itulah, hari tu suruh check cakap boleh je, nanti-nantilah". padan muka aku..

5. aku belajar sesuatu dari kejadian ini. pengurusan diri bukan sekadar pada diri kita sahaja tetapi melibatkan semua urusan yang BERKAITAN supaya apa yang ada pada diri kita tidak terjejas akibat kealpaan sendiri memandang remeh dengan urusan yang perlu diselesaikan.. au sekarang menghadapi masalah untuk mengemaskini blog ini. aku akan lakukan sekiranya ada kesempatan untuk melayari internet..

6. sekali lagi, padan muka aku.. hahaha

5 pemikiran bernas dari masyarakat:

Comment by Jalak Lenteng on June 11, 2009 at 1:09 AM

jgn la kita asyik wat kerja bertangguh..kesannye lihat la beberapa individu batch ko ketika praktikum...

Comment by QaYYum MieJiFans on June 11, 2009 at 3:02 AM

Pengurusan mmg penting...ala koseph dah abah nak byr sebat la.lenkali amik je dulu jgn tolak rejeki.....

Comment by Joseph on June 11, 2009 at 9:11 PM

haha betul tu.. beringat sebelum kena..

Comment by Sakti Arjuna on June 13, 2009 at 7:38 PM

kalau kau tak boleh bayar kau cakap..aku boleh bayarkan..huhuhu...

Comment by Azray on June 13, 2009 at 9:00 PM

aiyyoooo!! susah dow xdek intnet!! hehehe...
bile nak kawen neh brader joseph...=))

Post a Comment