POSER

01:56 / Diutarakan oleh Unknown /





Aku kagum dengan salah seorang pelajar di salah sebuah sekolah berprofail biasa di Johor Bahru.

Kesungguhannya dalam bidang ict tidak boleh dipertikaikan lagi, sehinggakan ramai menjadikannya sebagai pakar rujuk jika ada sebarang masalah melibatkan dunia perkomputeran.

Aku juga tidak terkecuali menimba ilmu bersama pelajar ini. Kerendahan budinya menyebabkan aku kagum dengan diri beliau.

Tadi semasa aku membaca dan mengulas status post terbaru beiau akan rancangan seterusnya di Facebook, ada salah seorang pelajar Tingkatan 3 sekolah di luar Johor menyampuk dan menegur dengan cara yang kurang sopan.

Katanya beliau tahu segala, hebat belaka. Bila ditanya, jawapan bodoh yang keluar. Habis google dijadikan bahan bukti. Semua nak google. Nampak pandai la kononnya?

Bagi aku jika budak ni tak berubah, ini merupakan satu lagi petanda rakyat Malaysia yang kekurangan pengetahuan yang ada tetapi bercakap seolah tahu pelbagai benda.

Kononnya berlagak tahu programming, perkara simple pun ko tak tahu. WTF pun ko tak tahu.

Kerana budak inilah aku akan mengantuk keesokannya. Sibuk komen dia sangat. Rasakan.. LOL

P/s: jangan sibuk hal orang, tak tahu diam. Menyampuk tak pasal2 bukanlah cara bermesra sesama kita.

0 pemikiran bernas dari masyarakat:

Post a Comment